Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Foder & Strö Hej! Min halvblodsvalack får ca 10kg hö per dag (svårt att säga exakt eftersom ena shettisen stjäl lite av hans högivor i hagen:smirk:)...
Svar
7
· Visningar
4 771
Senast: Flash
·
Foder & Strö hur länge måste betfor egentligen stå i blöt innan man kan fodra det? och hur länge kan det stå innan det blir dåligt? Om man betforn... 2
Svar
24
· Visningar
2 678
Senast: Izzy
·
N
Foder & Strö Undrar ang foderjäst....vad är det bra för? Vad innehåller det? Finns det några nackdelar med att ge det?
Svar
6
· Visningar
987
Senast: Ylva86
·
H
Foder & Strö Vithavre? Är det någotspeciellt havre eller vanligt??
Svar
4
· Visningar
1 135
Senast: Havregryn
·
Foder & Strö Jag har blivit lärd att det är giftigt i större mängder. Frågan är stämmer det? Kan man ge Lupinfrön till häst som proteinmedel? Så...
Svar
5
· Visningar
1 706
Senast: KLNF
·
M
Foder & Strö Som rubriken lyder...vilket fodermedel ska man använda om hästen är lite smalare än vanligt? Mask och tänder kollade. Kr***t reheb...
Svar
19
· Visningar
1 111
Senast: heidi maria
·
J
Foder & Strö Hej, Har hö med lågt proteinvärde. TS 84% 27 g sm råprot Smrp Energi 7,4 Mj Enligt foderrådgivaren på Krafft skulle jag använda...
Svar
11
· Visningar
1 156
Senast: heidi maria
·
Foder & Strö Är det någon som har erfarenhet av detta nya foder? Vill också veta råvarusammansättning och pris om man köper i säck!
Svar
11
· Visningar
1 270
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Visst ska ett bra hö vara grönt? Lr spelar färgen ingen roll? I stallet jag har min häst, har stallägaren köpt in nytt hö, men det är...
Svar
5
· Visningar
1 105
Senast: _86a_
·
Foder & Strö Vad är det som händer när ensilaget blir varmt?
Svar
4
· Visningar
732
Senast: _86a_
·
Foder & Strö Skulle vilja veta vad ni ger era -07 för foder? Hur mycket och varför. Några tips till ett bra krafft foder? Får hem min åring i...
Svar
3
· Visningar
620
Senast: em76
·
Foder & Strö ja, som rubriken lyder, hur ser man det? vad är det som gör att man kan misstänker eller vet att det är proteinbrist? tex full... 2
Svar
38
· Visningar
14 757
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Har letat runt i de äldre trådarna men skulle vilja ha ett mer exakt svar. Idag upptäcke syrran att våran valack äter bajs. Något...
Svar
18
· Visningar
3 799
Senast: Zuzzi
·
Foder & Strö Jag o kompisen har börjat köpa hösilage av samma bonde, så vi skickade in en gemensam analys. Ni som är bra på sånnt här, hur ser denna...
Svar
7
· Visningar
843
Senast: fragansia
·
Foder & Strö jag vet att det rekomenderas att blöta pelletsen. men kan man ge det torrt? testade att ge min häst det igår och hon ville ha... 2
Svar
31
· Visningar
9 093
Senast: Sazalamel
·
K
Foder & Strö Funderar på att öka min Grov-giva till min 4,5-åring från 2 kg/dag till 3 kg/dag... Frågan är bara om han blir för pigg... Har hört att...
Svar
16
· Visningar
1 535
Senast: klabbarparn
·
C
Foder & Strö Hejsan! Det är så att jag måste få min häst tjockare. Hon är ett varmblod på 12 år. Just nu får hon mellan 7-8 kg hö om dagen samt 0,5...
Svar
10
· Visningar
1 054
Senast: tgd
·
C
Foder & Strö Undrar vilken kvot i grovfoder som är mest lämpligt för shettisar om de ska slippa allt kraftfoder ?? Mitt grovfoder har en kvot på 7...
Svar
6
· Visningar
783
Senast: Carolrita
·
J
Foder & Strö Min medryttarhäst äter per dag 9,5 kg hösilage, 2 nävar betfor, 1 dl mineraler och 0,5 kg Lusern. Uppdelat på fyra fodringar. Han är en...
Svar
17
· Visningar
2 056
Senast: Josen
·
Foder & Strö Hur mycket näring är det i gräset (på Öland) nu? 2
Svar
30
· Visningar
4 366

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser