Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

O
Foder & Strö tror jag blir galen på mitt "föl" (född 2007). hon blev avvänjd när hon var rätt så presic 6månader och hon har gått på fri tillgång på...
Svar
1
· Visningar
624
Senast: ameo
·
Foder & Strö jag har juh slängt foderpåsarna och tänkte räkna på min hästs foderstat. blir tokig då jag inte kan komma in på hippos hemsida....länkar...
Svar
1
· Visningar
577
Senast: oki
·
A
Foder & Strö Har rätt stora problem med att få ihop en fungerande foderstat till min häst, och har därför lite olika frågor som jag gärna vill ha...
Svar
6
· Visningar
2 021
Senast: Allegra
·
D
Foder & Strö Mina hästar har fri tillgång på hö i hagen och går ute 9 på morgonen till 22 på kvällen. Har ett halvblod och en ponny. Ponny börjar bli...
Svar
15
· Visningar
1 569
W
Foder & Strö Är det någon ute i Sveriges avlånga land som kan informera mig över spiller´s foder för unghästar. Är det bra? Lätt att fodra med? Hur...
Svar
3
· Visningar
904
Senast: Jeeves
·
H
Foder & Strö Vad ska man ge för att få energi utan att få protein????
Svar
3
· Visningar
734
Senast: milly
·
L
Foder & Strö har en häst som e lite svår å hålla i hull på vintern. hon får massa protrein som det e. när jag räknade på hennes foderstat så ligger...
Svar
2
· Visningar
628
·
Foder & Strö Hur bantar man en fet häst egentligen? Nu vill jag gärna höra vad ni foderkunniga har för tankar om detta! Nu menar jag inte en häst som... 2
Svar
24
· Visningar
2 805
·
H
Foder & Strö Har nyss fått höanalysen från nya stallet, har alltid använt mig av Hippsocampus på internet.. Nu blir jag förvirrad, vad ska man...
Svar
6
· Visningar
940
Senast: ang
·
M
Foder & Strö Är det nån som fodrar med det och vet hur det är? Funderar på att gå över till det. Det verkar ju fräscht och så iallafall. En...
Svar
12
· Visningar
930
Senast: smultronfot
·
M
Foder & Strö Okej, bukefalos gör mig galen men på ett bra sätt eftersom det är kunskap :bow: Jo, det här med alger. Alla i mitt stall ger alger, men...
Svar
7
· Visningar
1 949
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Är nyfiken på hur ni andra med hosthästar i lösdrift gör på vintern med minusgrader o allt? Efter att jag började blöta höet har min...
Svar
17
· Visningar
2 188
Foder & Strö vad vågar man ge till en b-ponny som har fång? alltså inte akut fång utan trligen har hon gått med fång ett bra tag, så det sitter...
Svar
19
· Visningar
1 990
Senast: Flash
·
Foder & Strö Har köpt gurkmeja till min häst eftersom hon knäcker lite i sina leder, skulle köpt glucosamin, men det var slut så tänkte testa med...
Svar
1
· Visningar
723
Senast: Helan
·
S
Foder & Strö Jag har börjat ge min häst extra löst salt, utöver saltstenen då. Det är Krafts saltpåse, men saltet ser likadant ut som det vi...
Svar
19
· Visningar
1 588
Senast: EmelieR
·
Foder & Strö Jag skulle behöva lite smarta tips på ett problem som vanligen inte drabbar oss med lättfödda hästraser. Min isiskille har varit har...
Svar
11
· Visningar
878
Senast: Masse
·
S
Foder & Strö Jag ger mina hästar, ett halvblod och en grov korsning, 10-15 kg hö per dygn. Är det för mkt?? En del anser det och andra inte. Ngn som...
Svar
12
· Visningar
1 039
Senast: c0pyright
·
Foder & Strö Enligt böckerna har de vid dräktighet/digivning ett behov av Vitamin A 7500 ie/100kg Vitamin D 900-1200 ie/100kg Vitamin E 120-160...
Svar
5
· Visningar
1 842
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Min hingstunge (sv.hlvbl)är snart åtta månader och jag vande av honom för ca två månader sedan utan den minsta dramatik. Han åt då... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 198
Senast: Abova
·
Foder & Strö har minskat på havren från 1l till ½l morgon och kväll. hästen har gått mindre pga av att jag inte kan rida henne ordentrligt just nu...
Svar
7
· Visningar
819
Senast: vinkelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka