Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

O
Foder & Strö Lite nyfiken om någon här har Mustang hästfoder, i såfall vilken sort och hur mycket ger ni? Sedan är jag lite nyfiken på vad folk anser...
Svar
4
· Visningar
2 666
Senast: arabia
·
Foder & Strö Jag behöver ge extra magnesium i min foderstat. På Kraffts hemsida (Krafft Magnesium) står inget om att det inte ska ges till dräktigt...
Svar
7
· Visningar
1 544
Senast: Sar
·
Foder & Strö stallets hösilage är mögligt och rent ut sagt vidrigt ibland. vissa balar är ok medans andra ser hemska ut. detta ingår i stallhyran...
Svar
13
· Visningar
1 138
Senast: lille skutt
·
C
Foder & Strö jag har en fråga om soja, som jag gett till mitt sto (för proteinets skull). fick idag reda på att det inte alls var bra!!!!:( var...
Svar
4
· Visningar
1 028
Senast: Curri
·
E
Foder & Strö Som rubriken lyder vad ger ni era svårfödda hästar för mat ? min kompis häst rasar i vikt och hull på vintern. han får lusern... 2
Svar
36
· Visningar
2 949
Senast: Lina_kj
·
C
Foder & Strö Hejsan.. Min häst ska bantas ned lite nu då hon har fått fång och veterinären säger att hon få¨r inte gå upp ngt kg utan helst gå ned...
Svar
4
· Visningar
687
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp med att få till bra foderstater till mina hästar. Jag har fått analysen på hösilaget nu och har använt mig av ett...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: silfurgeisli
·
2
Foder & Strö Jag tycker att detta är knepigt. Det finns massor med information om hur hösilage ska se ut och lukta när det är okej, men hur är det... 2
Svar
32
· Visningar
9 650
Senast: Miranza
·
Foder & Strö Jag har en undran. Vet någon om en häst kan få svullna ben (ffa bakben) av för mycket protein? Jag ger min häst krafft protein pga...
Svar
12
· Visningar
1 311
Senast: mahlmt
·
S
Foder & Strö En liten fråga..... Vad är skillnaden mellan hel korn och kornkross? Alltså jag vet att det är hel resp krossat korn, men just...
Svar
4
· Visningar
1 039
Senast: mahlmt
·
H
Foder & Strö Är lusern det bästa? Jag har flera möjligheter att fodra med protein: vetekli, lusernhack, lusernpellets och soja? Hästen (21 år)...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: Helan
·
Foder & Strö Har en väligt blöt ensilagebale som jag därför få ge extra mycket foder av pga det. Min häst har blivit lös i magen av denna bal...
Svar
3
· Visningar
635
Senast: Amk
·
D
Foder & Strö jag har svårt att få ihop en foderstat som jag blir nöjd med åt min nyblivna ettåring.. Hon har fri tillgång på hösilage på dagarna. Hon...
Svar
1
· Visningar
668
Senast: Masse
·
Foder & Strö Jag har en bekant från den stora landsändan, och hon berättade att de brukade köpa kraft för renar i stf till hästar, då det var en...
Svar
7
· Visningar
1 282
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö visst är alla svarta prickar i tex halm mögel eller har jag fel?
Svar
4
· Visningar
1 702
Senast: Strajder
·
Foder & Strö Nyfiken på vad era 04or får för foder, och hur mkt. Jag behöver lite tips på vad jag kan ge min lättfödda 04a. Nu får hon: 7kg högt...
Svar
18
· Visningar
1 151
Senast: rare
·
J
Foder & Strö förväntad vuxenvikt på 550 kg. ½ år gammal, står i egen box på nätterna och går med mamma på dagarna. HUr mycket soja törs man ge? 2
Svar
24
· Visningar
2 100
Senast: Jaba
·
Foder & Strö Om du skulle ge en proteinrik foderstat för unghäst (ponny) vad skulle du då välja att "blanda" ihop? Givetvis ges mineraler till...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: MaRomer
·
Foder & Strö Jag har fått analysen på hösilaget från min hölevrantör nu, och vad jag kan förstå så är smältbartråprotein lite lågt då jag har en 8... 2
Svar
22
· Visningar
2 481
Senast: Inte_Ung
·
T
Foder & Strö Ja som rubriken lyder. Min häst har proteinbrist så nu står han på ca 2 kg lucern hack om dagen,vilket han äter med nöje :bow: Jag...
Svar
18
· Visningar
1 527

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka