Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Inne i åttonde månaden. Hur mycket är lämpligt att öka fodermängden? Får: Hon får ungefär 15 kg hö/ensilgae (eller mer) 0,3 kg... 2
Svar
28
· Visningar
2 372
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Har hört att en storhäst ska ha minst 3 kg krafft grund för att täcka mineralbehovet, är det någon som vet om detta stämmer? Min får...
Svar
2
· Visningar
722
Senast: attempt
·
T
Foder & Strö ja varför ätar en del hästar krafft morgon/lunch men andra inte, endast bara til eftermiddagen?
Svar
6
· Visningar
749
Senast: pinky
·
Foder & Strö Vad svårt det blir när höet har så ojämna värden! Smrp= 35 och Mj = 9,1! Min häst är MKT lättfödd så jag antar att hon kommer bli för...
Svar
2
· Visningar
679
Senast: arabia
·
G
Foder & Strö Hej. Jag ger mina avelston och föl/1-åring krafft groov + extra vitaminer o mineraler. För att detta foder är utformat för just...
Svar
3
· Visningar
794
Senast: åke
·
L
Foder & Strö Om man ska ge hästen betfor som "extra energi" inför träning/tävling, hur lång tid innan arbetet ska man ge den, både med tanke på den...
Svar
11
· Visningar
2 308
Senast: patricia23
·
M
Foder & Strö Nån som har erfarenhet av det? bra, dåligt?
Svar
2
· Visningar
620
Senast: Pubriacones
·
Foder & Strö Ja vad gör man när ägaren inte vill lära sig? Jag har en avlägsen bekant som har en D-ponny. En väldigt trevlig ponny men som är så... 2
Svar
36
· Visningar
2 581
Senast: Totola
·
Foder & Strö Jag har läst runt här på bukefalos men blir ändå inte klockare, vet inte om det e jag som e trög :confused: Finns många trådar men vet...
Svar
1
· Visningar
777
Senast: Masse
·
Foder & Strö Hur vanligt är det egentigen med dåligt hö (alltså näringsmässigt, ffa lite protein)? Alla skriver hela tiden att man ska tillsätta...
Svar
4
· Visningar
829
Senast: Strajder
·
M
Foder & Strö Hur mycket betfor ska jag ge min D-ponny? Lite fakta: 147,5 cm i mankh, vikt när han inte är tjock:p ca 500 kg. Halvblodstyp. Ska gå...
Svar
17
· Visningar
9 360
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Vad gör man när jag efter konstens alla regler lyckats sätta ihop en någorlunda vettig foderstat till fölis utifrån det stråfoder som...
Svar
7
· Visningar
1 083
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö läste en annan tråd om detta så nu blir jag lite osäker på om något fattas min ädla springare. 13 årig arabvalack som har gått på fri... 2
Svar
22
· Visningar
2 516
Senast: milly
·
Foder & Strö Det var jättefint, men ack så grovt. Våran gammelgubbe kan inte äta så grovt grovfoder då han börjar få dåliga tänder. :crazy...
Svar
3
· Visningar
836
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Jag har fått analys och den ser ut såhär: 85 protein 9 MJ kalcium 2,8 fosfor 2,6 kalium 24,5 mg 1,2 per kg foder. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 007
Senast: åke
·
H
Foder & Strö Sitter och räknar på analysen från nya stallet, fick ihop allt till stora hästen men unghästen är de kaputt. Jag räknar på Hippocampus...
Svar
7
· Visningar
760
Senast: Hjartagna
·
Foder & Strö hej allesammans, jag har ett korsningsfullblod som jag märkt börja tunna. vi har ett hössilage som det är mkt protein i....så då...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: nipa
·
D
Foder & Strö hur mycket hösilage med ca Ts74% ska en häst på ca 400kg ha minst?
Svar
8
· Visningar
774
Senast: Djur92
·
Foder & Strö Har tre hästar som rids sparsamt och dessa går enbart på fri tillgång på hösilage. För att komplicera det lite har vi nu tagit hem våra...
Svar
3
· Visningar
737
Senast: Jaba
·
C
Foder & Strö Undrar om det finns någon som vet eller har något bra förslag på mat.? Har en ardenner o en minishettis(båda hingstar) som går på...
Svar
3
· Visningar
708
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Guldfasanerna
  • Tävla/träna trots höglöpande tik hemma?

Hästrelaterat

• Hull..?
  • Ridskoleryttare
  • Vilka raser passar in?
Tillbaka