Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Har någon studerat vilket grovfoder som tar längst tid för hästen att äta upp? Lite nyfiken bara :bump:
Svar
17
· Visningar
1 542
Senast: laser
·
Foder & Strö Blev aningen chockad idag när jag skulle betala havren på granngården... 25 kg för 137 kr dvs 5,50 kr kilot :eek::eek::eek...
Svar
9
· Visningar
943
Senast: Scilla
·
Foder & Strö Jag har tagit ett prov på ett hösilage som är VÄLDIGT torrt. Jag vill inte kalla det hösilage alls utan plastat hö. Nu har jag skickat... 2
Svar
22
· Visningar
2 167
Senast: Tora
·
M
Foder & Strö Hej har en d-ponny som har magrat av.Undrar om ni vet om vetegroddar till tillskott till fodret kan var bra då
Svar
4
· Visningar
656
Senast: ang
·
K
Foder & Strö Har kommit fram till att min häst är känslig för protein och har därför minskat rejält på kraftfodret och ger nu 2 dl olja / dag... 2
Svar
30
· Visningar
3 938
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö jag undrar om det finns risker med att ge sin häst för mycket energi förutom att dom kanske blir lite rundare om magen? nu menar jag...
Svar
6
· Visningar
978
Senast: pinky
·
Foder & Strö Har hand om ett 14-årigt varmblod som har lätt för att tappa i hull. Står på fri tillgång på hösilage med rätt höga energi- och...
Svar
9
· Visningar
1 042
Senast: ang
·
Foder & Strö Våra pållar har fått käka lite mer kraftfoder än vanligt pga lite dåligt med energi i höet. Dock behöver båda två (en klass 1 o en som...
Svar
2
· Visningar
725
Foder & Strö Hej! Mn häst har haft Diarré ett tag nu. Vi har ett hö som har gabska högt proteinvärde (67) och vi har blandat ut det med halm. Då har...
Svar
10
· Visningar
4 469
Senast: Kellog
·
Foder & Strö Hejsan...undrar om det går att blanda två komplementkraftfoder av olika märken och ge?! Just nu äter min häst Mustang orginal...men han...
Svar
14
· Visningar
1 292
Senast: Xoya
·
Foder & Strö Kaela är ju väldigt kinkig med sin mat och jag funderar på lusern,men hur mkt ska man ge?Pellets eller hackad?? Hon är ju dräktig på...
Svar
5
· Visningar
813
Senast: Sapone
·
L
Foder & Strö ... uppdelat på fyra mål om dagen. är jag vansinnig? hästen i fråga är ett stoort hbl som går medelhårt arbete varje dag. han får... 2
Svar
31
· Visningar
2 863
Senast: iowa
·
N
Foder & Strö Jag har lite problem med mitt fullblod, hon har haft korsförlaming i höstas vilket gör att jag inte vågar ge så mycket kraftfoder. Men...
Svar
18
· Visningar
1 855
Senast: Nyrelski
·
R
Foder & Strö Min kompis häst får E-vitamin en gång i veckan för att det ska hjälpa henne att bygga muskler, så det låter ju bra, för min häst behöver... 2
Svar
28
· Visningar
8 814
Senast: a1agnlju
·
F
Foder & Strö Är det vanligt att hästar inte klarar äta betfor? Blir stirriga, nervösa, stressiga? Min blir nämligen det, även några fullblod som jag...
Svar
10
· Visningar
903
Senast: HippoK
·
M
Foder & Strö Kan någon ge mig info om lucern? Jag kan i stort sett inget om det. -Vad är det för slags kraft? -Vad har det för uppgift? -Kan det...
Svar
4
· Visningar
683
Senast: moonlightmotala
·
S
Foder & Strö Mitt sto (islandshäst, 14 år, normalhull) har blivit jättemjällig i pälsen. Tror det beror på att vi bytte stall och grovfoder. Kan det...
Svar
10
· Visningar
2 353
Senast: Skuggabaldur
·
C
Foder & Strö Hej, jag undrar hur mycket ni litar på de foderanalys sajter som finns att tillgå gratis? Jag har precis fått tillbaka mina analyssvar...
Svar
6
· Visningar
703
Senast: Cet
·
S
Foder & Strö är det någon som fodrar/har fodrat med lusern pellets här? vad tycker ni om det, bra dåligt? Hur upplevde ni att det fungerade/icke...
Svar
3
· Visningar
1 003
Senast: arabia
·
T
Foder & Strö :angel:vad betyder alla sorter som finns typ krafft,hö,betfor,ensilage osv.. vad används allt för? Är det energi,fett, ja vad är allt...
Svar
2
· Visningar
998
Senast: thatshot27
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025
  • Tävla/träna trots höglöpande tik hemma?

Hästrelaterat

• Hull..?
  • Ridskoleryttare
  • Vilka raser passar in?
Tillbaka