Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Igår var jag och köpte hösilage för första gången. Har aldrig fodrat med det tidigare, men har läst en hel del om det här på Buke. Jag... 2
Svar
26
· Visningar
3 409
Senast: SaraXX
·
Foder & Strö Är lite nyfiken på hur ni gör när ni fodrar. Väger ni alltid upp i påsar så pållen får exakt si och så mycket hö? Eller ger ni på ett... 2
Svar
27
· Visningar
2 134
Senast: Olympus
·
Foder & Strö skulle ni ge betfor till en het häst? varför/varför inte? min häst har tappat matlusten då hon fått lusern (när jag varit bortrest... 2
Svar
24
· Visningar
5 109
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Hej, min häst har sedan ett halvår tillbaka haft ganska dåligt med muskler (hela överlinjen) Hon är ganska lagom i hull, ev. ngt för...
Svar
17
· Visningar
1 401
Senast: tgd
·
W
Foder & Strö Jag har en häst som på senare tid blivit hård i magen och verkar lite besvärad av det när hon bajsar. Svårt att gå och bajsa (aldrig...
Svar
14
· Visningar
7 302
Senast: Snowball
·
A
Foder & Strö vad kan ni rekomendra till en häst med dåliga hovar (50% xx)? Det är inte sprickor i dom men det är dålig kvalitet. TAcksam för svar... 2
Svar
28
· Visningar
2 739
Senast: sinner
·
Foder & Strö Har letat runt lite på foder till ett 5-mån föl, men hittar ej något som innehåller mjölkersättning. Dodson & Horrells foal creep finns...
Svar
7
· Visningar
1 767
Senast: Masse
·
S
Foder & Strö Hej. Jag måste fråga, ja har en häst som blir stirrig av havre vi bestämmde oss för att ge honom korn istället och han blev genast...
Svar
18
· Visningar
1 185
Senast: Sanna4
·
R
Foder & Strö jag ger mitt dräktiga sto krafft groov 125 som är ett färdigfoder för dräktiga ston. ger henne sedan ensilage (ej analyserat) och nu...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: Comfort
·
Foder & Strö Kraffts Havre Röd vs vanlig havre?Vad tycker ni? Kross eller hel?Skillnad? Varför ger man kornkross??Bra?Till vilken häst...
Svar
3
· Visningar
736
Senast: Russin8
·
G
Foder & Strö Kan man ge bakjäst tillsammans med Betfor, eller får man igång en jäs-process då? Man är ju lite rädd att hästen ska bli skit-full :o...
Svar
6
· Visningar
1 192
Senast: Kaki
·
S
Foder & Strö Jag undrar om det hjälper om man tar bort havren eller minskar den på en pigg häst, eller är det en myt??? allså att hästen skulle bli...
Svar
1
· Visningar
579
Senast: Kaki
·
Foder & Strö Jag ska ju snart få tillbaka mitt fullblod. Hon i sin tur älskar betfor, det är något hon skulle kunna äta tills hon spricker, hon...
Svar
7
· Visningar
915
Senast: et_flickan
·
Foder & Strö Någon som har en idé om vad man ger denna häst? Långt inlägg.:o Har ett sto hemma som är mager. När jag fick hem henne var hon...
Svar
17
· Visningar
7 755
Senast: Gingella
·
G
Foder & Strö Nu har jag letat o letat och försökt hitta en tråd som jämför hö och hösilage.. kanske är jag bara dålig på att orientera mig eller så...
Svar
4
· Visningar
788
Senast: Strajder
·
Foder & Strö Jaha så var det dags igen då - precis som förra vintern. :cry: Idag när vi hämtade hö och halm så säger bonden: "ja, nu har jag nog...
Svar
13
· Visningar
1 255
Senast: tgd
·
L
Foder & Strö Hej! Jag undrar om någon kan rekommendera mig vilket som är att föredra - hö eller hösilage (om man bortser från respektive...
Svar
19
· Visningar
4 575
Senast: horsemanship
·
C
Foder & Strö Någon som vet hur många Gram, en matsked salt är????
Svar
5
· Visningar
893
Senast: CarolineNSV
·
Foder & Strö Jag har haft min häst i ungefär 1½ år, men har haft honom på foder ända från början och har därför låtit fodervärden ta ansvaret för...
Svar
8
· Visningar
1 135
Foder & Strö Hur mkt kraftfoder var det man max fick ge per giva o kilo häst??
Svar
9
· Visningar
2 191
Senast: fettso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka