Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö köpte en säck från Gr*nn**rden.Står dock ej värde på protein/kg. Kan ngn hjälpa mig!?:confused: 2
Svar
20
· Visningar
5 742
Senast: HelenaHandberg
·
F
Foder & Strö Min häst har blivit mkt smalare på senaste tiden. Han var halt och vilade i ca 5 veckor och åt då 1 kg kraftfoder - kraft grund och...
Svar
7
· Visningar
1 139
Senast: spindel_17
·
M
Foder & Strö Ni som har hästar med fri tillgång på grovfoder; låter ni hästarna vila magen en stund innan ni rider(utöver den stund det tar att göra...
Svar
13
· Visningar
1 321
Senast: Minime
·
C
Foder & Strö Hej!Måste man blätlägga lusern pellets? läst det i några inlägg. köpte det idag till min varmblod som måste få lite mera hull
Svar
16
· Visningar
4 897
Senast: KillerQueen
·
Foder & Strö Någon erfarenheter eller tanker om foderet? :) http://www.forbua.no/webshop.php?kategori=&side=info&product=2846
Svar
3
· Visningar
1 042
Senast: Centaur
·
E
Foder & Strö Om hösilaget innehåller 0,7 g magnesium per kg foder bör man ge magnesium tillskott då?
Svar
1
· Visningar
587
Senast: fragansia
·
E
Foder & Strö Kan man ge 2 kg lusern på samma gång? Jag har inte möjlighet att åka och blötlägga lusernet 2 gånger på dagen...
Svar
2
· Visningar
675
Senast: EQL
·
T
Foder & Strö I mitt stall ingår det havsalger i hyran, att ge som tillskott till våra hästar. Men vad innehåller havsalger egentligen, och vad är det... 10 11 12
Svar
222
· Visningar
29 218
Senast: iowa
·
Foder & Strö Finns det något man kan göra med en vall för att påverka energiinnehållet i gräset? Gödsla på något speciellt sätt eller kanske inte...
Svar
15
· Visningar
1 634
Senast: Inte_Ung
·
L
Foder & Strö Här kommer jag med en pinsam fråga...Om man ska räkna ut energi kvoten i ett färdig foder , hur gör man då ? Ex . Krafft Grund Energi...
Svar
2
· Visningar
3 045
Senast: Lycklig
·
E
Foder & Strö har förmodligen inplasatat hö, är dock ej helt säker, men om det nu inte skulle vara helt torrt som hö,så antar jag att man inte kan...
Svar
11
· Visningar
2 261
Senast: Equine
·
S
Foder & Strö Hur trovärdigt/tillförlitligt är egentligen foderstatsprogrammen på it, ex så som hippoc*ampus m.fl ? 2
Svar
22
· Visningar
1 916
Senast: _86a_
·
Foder & Strö Har funderat en del kring detta med hur matsmältningen hänger ihop med dygnsrytmen. Om man vill att hästarna ska slippa vara utan...
Svar
5
· Visningar
744
Senast: cristobal
·
A
Foder & Strö Min häst äter hösilage med mycket bra värden, enligt analys. Ska dock tillsätta e-vitaminen. Min fråga är ni som ger hösilage å...
Svar
3
· Visningar
794
Senast: kirrekorv
·
Foder & Strö för ett hbl, 550-600 kg, vansinnigt hungrig men i gott hull som beräknas föla 20 april?? Ger idag hösilage 10 kg per dag, med 56g... 2 3
Svar
57
· Visningar
3 795
Senast: Lillsillen
·
P
Foder & Strö Igår satt jag och räknade lite foderstat till hästen. (kallblod, lite övervikt, lätt arbete/underhåll) Jag kom fram till att om han... 2
Svar
21
· Visningar
1 703
Foder & Strö Har en fundering.... ;) Har ju hört att man bara ska ge 1/3 korn av den totala kraftfodergivan. Och jag ger ju Lusern, och det räknas...
Svar
5
· Visningar
719
Senast: pinky
·
Foder & Strö Hej alla bukare! Jag har fått min analys på mitt hösilage nu, och jag vill veta om ni anser att denna foderstat duger till min häst...
Svar
12
· Visningar
1 737
Senast: hanoirocks
·
Foder & Strö Hur är det nu igen. Finns det någon lag på minimigiva (grovfodermängd) för häst? Jag vet ju att det finns ett bör men finns det något...
Svar
5
· Visningar
960
A
Foder & Strö För oss människor finns det rekommendationer för hur mycket av varje vitaminer å mineraler vi bör äta per dag. Finns det någon liknande...
Svar
1
· Visningar
636
Senast: fragansia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2
  • Hull..?