Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Min häst äter 1,5 kg lusern pellets och nu tänkte jag öka givan lite med hackat strå, tänkte att han ska få 1 kg. Men hur försiktgit bör...
Svar
4
· Visningar
758
Senast: Explosion
·
Foder & Strö Sitter och ska räkna ihop en foderstat till en konvalicent. Men hur påverkas behovet av MJ och smrp när det handlar om en konvalicent...
Svar
6
· Visningar
893
Senast: Bee
·
Foder & Strö Jag trodde att min gammelponny hade fått regnskållor under magen (utslag, svullen och öm) men igår slog det mig att problemen började i... 2
Svar
22
· Visningar
4 312
Senast: ponytails
·
S
Foder & Strö Håller på och kollar på olika krafft- och mineralfoder nu. Några som heter Dodson och Horrel säljer örter och de har en blandning som...
Svar
16
· Visningar
2 716
Senast: Skuggabaldur
·
Foder & Strö Vi har ett fullblodssto som inte gillar lucern (varken pellets eller hackat strå), eller hon gillar inte alltför stora kraftfodermängder...
Svar
4
· Visningar
704
Foder & Strö Jag undrar ungefär hur mycket hö (kg) man får ut per hektar åkermark. Eller hur maånga storbalar hösilage får man per hektar?? Någon...
Svar
1
· Visningar
4 258
Senast: Strajder
·
R
Foder & Strö jag undrar hur mycket ensilage man ska ge till en häst? är det som regel så att man ger mer utav ensilage än utav t ex hö, eftersom att... 2
Svar
20
· Visningar
4 063
Senast: Hippo
·
S
Foder & Strö Håller på & räknar foderstat för fullt här, har upptäckt att många inte vill ha för högt MJ, HAr hört lite olika om varför det inte är...
Svar
6
· Visningar
880
Senast: Shimzy
·
S
Foder & Strö Undrar lite hur ni reagerar o tänker när ni ser hästar som gnager bark? Jag ser hagar lite varstans där träden är ringbarkade o hästarna...
Svar
14
· Visningar
1 975
Senast: Tola
·
G
Foder & Strö Är det skadligt att ge en islandshäst på 350-375kg 0.6kg krafft protein dagligen?? Hö värdena är usla gällande protein och det är... 2 3
Svar
40
· Visningar
7 120
Senast: Gauti
·
Foder & Strö varför ger du det? för och nackdelar?
Svar
17
· Visningar
1 110
Senast: Shimzy
·
Foder & Strö Vad ger ni era 2åringar för foder & tillskott?
Svar
18
· Visningar
1 806
Senast: Equilina
·
B
Foder & Strö Finns det några belägg för att aspbark minskar parasitangreppen på hästar, eller är det en skröna? Vad i barken är det i så fall som...
Svar
6
· Visningar
2 619
Senast: åke
·
Foder & Strö min häst har haft en svacka ett bra tag nu. så jag bästemde mig för att köpa hippofoders "super G". är det nån annan som använder... 2
Svar
24
· Visningar
1 973
Senast: SiZo
·
M
Foder & Strö Kan man plasta om strobals hösilage till småbal? Är det några som provat? Dela med er av erfarenhet. Är det nån som köpt omplastat...
Svar
14
· Visningar
1 479
Senast: Gammeln
·
Foder & Strö jag har problem, inte så allvarligt än men det kan ju bli det. min unghäst (f.2003) vägrar att minska magomfånget. Tidigare stog hon... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 429
Senast: sthu
·
S
Foder & Strö Jag undrar om ni kan gissa på ett ungefär hur mycket hösilage en islandshäst (strax över 300 kg, liten och nätt) får i sig per dygn? Hon...
Svar
2
· Visningar
601
Senast: Skuggabaldur
·
N
Foder & Strö Jag har en unghingst på 4 år och 1,70 i mkh som just nu vilar. Han är rätt grov till modellen men för dagen väldigt smal, går endast i...
Svar
7
· Visningar
841
Foder & Strö Tycker pålle behöver mer hull nu när jag rider fullt ut. Har inte haft henne mer än ett halvår, förra ägaren gav rejält mkt mer...
Svar
15
· Visningar
1 023
Senast: kopparberg
·
S
Foder & Strö Jag ska, som några kanske läst, skaffa häst. Han är ett varmblod som slutade på travet i november förra året. han är ca 170 hög, och för...
Svar
3
· Visningar
681
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka