Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Har aldrig haft rundbalar(hö) så därför frågar jag ni som har erfarenhet av det: håller rundbalar sig sämre än tex små fyrkantsbalar...
Svar
12
· Visningar
1 320
Senast: morotspure33
·
F
Foder & Strö Hej! Min lilla shetlandsponny står idag på en foderstat som är uträknad av foderrådgivare på Svenska foder. Ska enligt denna klara sig...
Svar
18
· Visningar
2 902
Senast: Flash
·
K
Foder & Strö Har räknat ut foderstat med freefarm och de anmärker inte när det blir 31 gram kalcium respektive 30 gram fosfor, är det okej att han... 2
Svar
26
· Visningar
2 201
Senast: SiZo
·
M
Foder & Strö Har lite frågor angående linfrö. har fått tips om att ge min valack linfrö då han har svårt å hålla sig i hullet, och undra nu hur man...
Svar
11
· Visningar
1 481
Senast: verkligt nyfiken
·
E
Foder & Strö En gissningslek egentligen. Jag har börjat ge min häst Hoof&Health örter från Hilton. Det står att det innehåller riktligt med...
Svar
3
· Visningar
806
Senast: Egonson
·
G
Foder & Strö TS 83,2 % Råprotein 69 g/kg TS Smb.prot 27 g/kg TS Energi 7,0 MJ/kg vara Ca 4,21g/kg TS P 1,7 g/kg TS Mg 1,6 g/kg Ts Detta...
Svar
8
· Visningar
1 019
Senast: gilboa
·
A
Foder & Strö Satt precis och tittade på en viss känd auktions sida, då jag hittade på preparat som: *Gurkmeja (Cirkulationshöjande, ledskyddande... 2
Svar
23
· Visningar
3 243
Senast: LolloFilipsson
·
Foder & Strö Jag sitter i väntans tider på att få tillbaka min höanalys :D Har redan nu börjat fundera på vilka näringsbehov min häst har och skulle...
Svar
8
· Visningar
1 002
Senast: Kaki
·
Foder & Strö Valack 1.64 hög Kan ha lite svårt för att lägga på sej. Normal mot grovt byggd. Fin i hullet Stått i ca 3 månader Tappat...
Svar
4
· Visningar
723
Senast: Bubbla
·
M
Foder & Strö Alltså kvoten ska ju var minst 6 hellst men har haft ett "skithö" på en kvot på 4,2 ett tag nu, men nu är det dags för nytt hö och nu...
Svar
5
· Visningar
1 398
S
Foder & Strö Kan en häst bli tjock av halm ? För min häst äter nämligen halm. halm har iofs nyttiga ämnen i sig. Men att äta för mycket är inte bra...
Svar
6
· Visningar
1 417
Senast: Ashira
·
C
Foder & Strö Finns det ngt negativt med att blanda betfor och havre/korn tillsammans. Det är när man blötlägger det, jag tänkte om det kan bildas ngt...
Svar
7
· Visningar
1 971
Senast: bollen__
·
Foder & Strö Ja precis som rubriken lyder. I hagarna har det sett ut som vildsvin varit och bökat men idag har jag upptäckt att det är det ena pållen...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö ibland känns det så hopplöst dyrt att ha häst, men man vill ju prinsens bästa så.. blev bara nyfiken på vad ni andra betalar i... 2
Svar
28
· Visningar
4 041
Senast: Shimzy
·
N
Foder & Strö Min pålle har lite känslig mage och har drabats av sandkolik 1 gång förrförra vintern. Har provat i fler omgångar att ge han loppfrö men...
Svar
8
· Visningar
1 182
Senast: TinyWiny
·
I
Foder & Strö Ni måste hjälpa mig! Jag har en varmbodsvallack som är ca 170 cm hög och är 9 år. Jag hämtade honom i direkt ifrån travbanan men han har... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 285
Senast: nixa 324
·
M
Foder & Strö Är lite nyfiken på foderjäst. Fick hem en häst i höstas som med gamla foderstaten skulle ha foderjäst VARJE dag. Läste på hinken och...
Svar
8
· Visningar
1 289
Senast: Acses
·
Foder & Strö Ja, det har jag gått och funderat över sista dagarna:D Behovet av övriga mineraler ökar ju när stoet är dräktigt, men inte selen...
Svar
8
· Visningar
1 130
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Jag fodrar med Kraffts sortiment kombinerat med ett bra hösilage enligt uträknad foderstat.Tycker det fungerar väldigt bra men också att...
Svar
17
· Visningar
7 126
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Har ett dräktigt haflinger sto, hon är nu i ca 6 månaden(171 dygn).. Undrar nu hur mycket foder ni tycker jag ska ge henne.. Är...
Svar
6
· Visningar
1 357
Senast: Josssefine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2
  • Hull..?