Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Någon som vet om morötter är för svårsmält för ett 8 månaders föl? Min fölunge har börjat få magknip när hon står inne sedan ca en...
Svar
8
· Visningar
3 069
Senast: maria_b
·
Foder & Strö dags att köpa nytt kraftfoder funderar på att byta hon har ätit hippo musli bas men hon har fått så lite för att hon annars blivit ännu... 2
Svar
20
· Visningar
3 068
Senast: Madelene
·
Foder & Strö Fick analysen av mitt hösilage nu i veckan och har börjat räkna så smått. När jag ger ca 1,2kg ts/100kg kroppsvikt så får jag redan...
Svar
8
· Visningar
1 890
Senast: Kratus
·
G
Foder & Strö Har en häst som har problem med kolik.En veterinär rekommenderade Fiberplex. Nästa gång jag fick ta ut veterinär, så fick han de vanliga...
Svar
2
· Visningar
1 207
Senast: gilboa
·
Foder & Strö Min häst får en bra fungerande foderstat men skulle behöva något som kompenserar nu när hon ska igång och tävla mycket och jag har...
Svar
16
· Visningar
1 430
Senast: Miss Sixty
·
S
Foder & Strö Har börjat ge min häst linfröolja och hon gillar det inte. Första gången man ger det med nåt nytt (t ex första gången hon fick det...
Svar
8
· Visningar
849
Senast: Skuggabaldur
·
Foder & Strö Har hört att E-vitamin är bra för muskeluppbyggnad men hur vet man om hästen får för lite E-vitamin ?? Vet oxå att det inte är bra att...
Svar
9
· Visningar
1 244
Senast: Tuvisen
·
P
Foder & Strö Vad gör jag med en häst som är kräsen på maten och dålig på att äta grovfoder? Jag har uteslutit problem med tänder eller mage och...
Svar
11
· Visningar
1 085
Senast: vickis-pajala
·
K
Foder & Strö Är det nån som känner till något om Red Mills? Vad innehåller det och vart kan man få tag på det? Vilka olika sorter finns det? Tack...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: Cissi_K
·
Foder & Strö Hej! Priserna på foder har skenat iväg :crazy: och det skulle vara intressant att få veta vad bukefolket betalar för korn i dagsläget...
Svar
6
· Visningar
1 203
Senast: Cissi_K
·
M
Foder & Strö jag e tvungen att köpa hö från någon annan nu,men mina ponnyer e väldigt känsliga vid foder ombyte,så jag undrar hur ska jag göra? ska...
Svar
2
· Visningar
671
Senast: Pantalon
·
Foder & Strö Två frågor, först och främst, som rubriken; - kan betfor ligga för länge i blöt? Och vad händer då? - hur länge brukar ni ha betforet...
Svar
9
· Visningar
1 426
Senast: Ponny mamma
·
F
Foder & Strö Jag önskar höra o se bilder på hästar som har shyst kroppsbyggnad men ändå stor på låg protein kvot. Gärna ponnier o kallblod... 2
Svar
21
· Visningar
3 057
Senast: sissu
·
M
Foder & Strö Behöver man ge betfor till en häst som står på fri tillgång på hösilage? Det går åt 25-30kg per häst; dessutom får han extra hö när...
Svar
1
· Visningar
646
Senast: Luleå
·
Foder & Strö Har precis börjat ge pållarna detta foderjäst som är köpt på Granngården. Någon som har gett av detta jäst och sett bättring på hästens... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 927
Senast: sthu
·
M
Foder & Strö Var och handlade idag och såg då att man kunde köpa en säck kraftfoder till häst, 25 kg, för 99:- Skulle aldrig få för mig att fodra... 2 3
Svar
43
· Visningar
4 152
Senast: Bubbla
·
B
Foder & Strö "Min" kille har börjat äta Sojaprotein. Nu äter han 1dl morgon, 1dl kväll. Hur mycket kan man öka per vecka tycker ni?Vi har ökat med ca...
Svar
1
· Visningar
760
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Årets hö-sommar fanns inte här. Det egna höet är för första gången kvar på åkern (hästarna gillar vinterbetet dock). De som lyckats få... 2
Svar
26
· Visningar
2 342
Senast: tgd
·
2
Foder & Strö Jag blev rätt fundersam idag. Jag har köpt ett hösilage som jag är nöjd med på alla sätt. Han som producerar det är en duktig och...
Svar
2
· Visningar
770
Senast: Strajder
·
H
Foder & Strö hej jag har ett varmblod som är snart 22, han kan verkligen inte hålla hullet. så tänkte ge honom kornkross, men då har inte min...
Svar
6
· Visningar
1 140
Senast: HelenaHandberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka