Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Som titeln säger, kan en felaktig kalcium/fosforbalans leda till att en unghäst växer sämre än den ska? Främst då underskott..
Svar
5
· Visningar
1 742
Senast: Ljulius
·
Foder & Strö Förösker räkna ut en foderstat men blir bara förvirrad... :confused: Hur mkt vitaminer och mineraler innehåller hösilage ?? och är...
Svar
12
· Visningar
1 205
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Har självfallet sett hästar som tycker om att gnaga lite på boxväggar, träd och stolpar o.s.v. Men har nu fått en epidemi av detta... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 649
Senast: Molin
·
Foder & Strö Städade vid höet idag och det va mycket hö som ramlat ner mellan spjälorna! Alltså, jag har mina balar på ett glest, upphäjt trägolv så...
Svar
12
· Visningar
1 283
Senast: c0pyright
·
Foder & Strö Vilka ensileringsmedel rekommenderas till häst och vilka rekommenderas inte? Här där jag bor ger man många hästar samma silo som...
Svar
17
· Visningar
1 503
T
Foder & Strö Ja om hästen ska stå på fri tillgång på mineraler, vilka mineraler ska man då ge dom och hur ges dom? Har häst på lösdrift,om man ska...
Svar
15
· Visningar
1 111
W
Foder & Strö jag har lite funderingar kring fodret till "mitt" varmblod. Jag är själv, ärligt talat, inte så jätteinsatt i foder (är medryttare så...
Svar
4
· Visningar
590
Senast: walli
·
Foder & Strö Jag har hö till mina hästar i uppskattningsvis en månad till. På grund av vädret har jag haft mögel i en del av höet, och jag vill...
Svar
8
· Visningar
906
Senast: raggsock
·
P
Foder & Strö Hejsan. Jag undrar om det finns någon med några bra tipps till mig? :confused: Jag har sedan tidigare en nordis som ABSOLUT INTE...
Svar
11
· Visningar
959
Foder & Strö Vad är lämpligt att ge som kraftfoder.. om man vill få upp hullet, vill få blank hårrem, vill inte riskera att få gallor, Vill inte...
Svar
1
· Visningar
611
Foder & Strö På en unghäst född -06, räknar man då dess behov av mineraler osv på beräknad vuxenvikt eller på nuvarande vikt? Hur mycket skulle ni...
Svar
7
· Visningar
887
Senast: aramis
·
K
Foder & Strö Hei! Jeg har en kaldblodsvallak som jeg har hatt hjemme siden sommeren. Han var veldig kraftig musklad da jeg fikk han. Jeg red ikke...
Svar
3
· Visningar
921
Senast: KorsmoLappen
·
M
Foder & Strö Hej, mitt 8 månaders föl har varit lite lös i avföringen till och från. :confused:. Inte jätte löst men det har inte den fasta...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: virrpANNA
·
Foder & Strö Vad ger ni era hästar för mineraler? vad betalar ni? hur mycket ger ni? Jag har köpt pelletrerade från krafft men de börjar bli dyrt då... 2
Svar
27
· Visningar
3 590
Senast: stranger
·
Foder & Strö Har fått förslag på att man kan ersätta korn med svarthavre. Stallägaren har köpt in svarthavre från foderleverantören som tydligen var...
Svar
7
· Visningar
1 897
Senast: Linna
·
J
Foder & Strö Nu blir inte denna tråden RIKTIGT som jag tänkt mig, eftersom man inte får lägga ut enskilda foderstater til sin häst >_< iaf, jag...
Svar
2
· Visningar
616
Senast: HelenaHandberg
·
J
Foder & Strö Är det nägon som ger sina hästar munk-peppar och varför. jag fick hem för det skulle dämpa min tjuriga sto vid brunst mm Men jag...
Svar
1
· Visningar
834
E
Foder & Strö Hur mycket selen behöver ett dräktigt sto????
Svar
7
· Visningar
973
Senast: EmelieR
·
B
Foder & Strö Priset på korn har gått upp häromkring så nu håller jag på att se mig omkring om jag kan lösa min kraftfoderfråga på annat sätt. Bönder...
Svar
2
· Visningar
650
Senast: Blue_moon
·
Foder & Strö stämmer det att en häst på 19 månader eller mer räknas som "vuxen" i kvotsammanhang? har alltid fått höra att en unghäst ska ha en...
Svar
3
· Visningar
692
Senast: Antiqua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin
  • Oseriös avel 2023
  • Presentation bukehund(ar) 2025!