Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Är de någon som har tagit hjälp av Kraffts foderexperter för att räkna ut foderstat? Nöjda? Andra erfarenheter? Vad vill de att man...
Svar
11
· Visningar
1 326
Senast: Smallgot
·
Foder & Strö ..behövs här. Pojkvännen tänker prova på att programmera ett foderstatsprogram för min skull och han (och jag) undrar lite om vilka...
Svar
3
· Visningar
908
Senast: Belethien
·
Foder & Strö klarar av det... Just nu går min dam (connemara, dponny, sto, 14) på 1liter kornkross morgon och kväll och det får hon ändast för att... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 241
Senast: lillen123
·
S
Foder & Strö Jag suger verkligen på detta, men vi fick en analys på vårat vinterhö i höstas som ser ut såhär: Torrsubstans: 60 % Smältbart...
Svar
9
· Visningar
987
Senast: Sandran
·
M
Foder & Strö Finns det någon som vet om man kan köpa fodermorötter nu? Jag bor i skaraborg och vill naturligt vis köpa dom i närheten. :banana:
Svar
2
· Visningar
1 640
Senast: mizz
·
J
Foder & Strö Hej, Jag blir lite orolig... Mitt dräktiga sto som ska föla 19 mars, rör inte sin saltsten i sin box överhuvudtaget! De andra...
Svar
4
· Visningar
694
Senast: jezzibell
·
Z
Foder & Strö Någon som vet något om det??? Så att kraft ska börja/har börjat med müsli foder. Men jag hittar ingen info om den på Krafts... 2
Svar
21
· Visningar
4 135
Senast: ajax85
·
M
Foder & Strö min kara palla ater allt ...och da menar jag allt tom span ..hon star pa det ...man skulle kunna tro att hon inte far nagon...
Svar
2
· Visningar
664
Senast: Bialitt
·
Foder & Strö Har fått en analys på vårt hö, men bonden har ju då gjort en analys för kor.. Är värdena samma vad gäller protein, energi mm? Har ju... 2
Svar
31
· Visningar
3 686
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Hej! Jag har en 5 åring som rids 4-5 dagar i veckan omväxlande i dressyr, distans, hoppning. Han är oklippt. Fin i hullet. Fodrar...
Svar
12
· Visningar
957
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Startar en egen tråd i stället för att kapa ngn annans. Vi hämtade kornhalm i julas och har haft det sedan dess. Min häst har tidigare...
Svar
3
· Visningar
873
S
Foder & Strö Vad kostar det i Månaden med foder? Hö Betfor Havre Lusern Korn Mineraler och vitaminer. Finns det ngt bra färdigblandat foder...
Svar
8
· Visningar
1 160
Senast: Vita_N_6520
·
M
Foder & Strö Ja, nu har jag drabbats av ett problem, eller kanske det inte är det, men som det verkar så har jag bekymmer. Var nämligen in på...
Svar
7
· Visningar
1 991
Foder & Strö Ja jag vill ha hjälp med och veta vad det är för halm som min stallägare har. Har köpt en bal och kom sen på att jag helst inte vill ha...
Svar
14
· Visningar
1 595
Foder & Strö snabb fråga bara.. vad är det för värden på olja? villken olja är bäst? någon mer som hört att olja gör så att tarmen får svårare...
Svar
18
· Visningar
1 523
Senast: GoldenPearl
·
A
Foder & Strö Måste man ge ett vitamin-/mineralfoder även om foderstaten tycks täcka behoven? Nu har jag ju bara värdena på Ca och P, så jag vet ju i...
Svar
10
· Visningar
1 011
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Har sökt bland dom andra trådarna men inte funnit det jag sökt, hänvisa mig gärna till en annan tråd om jag upprepar en gammal fråga...
Svar
12
· Visningar
1 417
Senast: Lina_kj
·
Foder & Strö Vad tycker ni om dessa värdena? hur hade ni fodrat till ett föl på 7 månader? 2007: TS: 78.9 Energi: 7.90 MJ/Kg Smältbart...
Svar
2
· Visningar
583
Senast: jessivega
·
Foder & Strö Min pålle har vilat i 2-3 veckor då jag är skadad och inte kan rida. Vi har dock lekt i ridhuset+ att jag ridit några gånger ändå, men...
Svar
4
· Visningar
794
Foder & Strö Skulle vilja ha tips på foder eller fodertillskott med höga värden av protein. Gärna med ungefärliga priser också! Vad finns det att... 2
Svar
35
· Visningar
2 589
Senast: oki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Klippmaskin
  • Guldfasanerna