Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Jag tycker att det här med vilket foder man ska till sin häst är en djungel, men så viktigt! Nu måste jag få lite tips vad jag ska ge...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: Mynta2
·
D
Foder & Strö Hur mycket hösilage får era hästar? min fullblodskorsning född 86 154cm i mkh får 7.5kg
Svar
9
· Visningar
805
Senast: MittNyaJag
·
H
Foder & Strö Har alltid haft för mig att loppfrö ska blötläggas innan fodring men när jag köpte loppfrö förra veckan stod det att man ska hälla på... 2
Svar
22
· Visningar
8 817
Senast: Tuvluv
·
Foder & Strö Ja, som rubriken säger - varför? Om man vill ha upp hästen i hull borde det väl vara bra? Hittade en gammal tråd som behandlade denna... 2
Svar
23
· Visningar
2 118
Senast: ghost
·
Foder & Strö det började med att hon käkade upp ett antal saltstenar i veckan när hon stod på boxvila, uttråkad antagligen. och visst..står man och...
Svar
1
· Visningar
958
Senast: SiZo
·
S
Foder & Strö Nu vänder jag mig till buke igen. Jag känner att det är ngt som inte står rätt till. Han gick på fri tillgång för i november/december...
Svar
7
· Visningar
1 698
Senast: smultronfot
·
Foder & Strö Jag blir så förbannad. Vi har, de senaste två gångerna vi hämtat hö från våran bonde, fått mögligt hö. I princip alla balar är mögliga...
Svar
13
· Visningar
4 578
Senast: Grålly
·
Foder & Strö Hur är det igentligen behöver hästar vitaminer lr inte ?? Har läst massa trådar på buke men blir inte riktigt säker på hur det är... 2
Svar
31
· Visningar
2 119
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö vad betyder det när det står på kraftfodret att det även är tillsatt spårelement? Är det samma som spårämnen? (järn, mangan, jod och...
Svar
1
· Visningar
855
·
Foder & Strö alltså jag hoppas detta inte ses som "foderstat åt enskild häst" för det jag mest vill ha reda på är ju vad ni tycker om KRAFT MUSLI DET... 5 6 7
Svar
135
· Visningar
11 744
Senast: mahlmt
·
A
Foder & Strö Hej! :) Mitt islandssto är dräktigt ock ska föla i slutet av juni. Hon är 13, och det blir hennes 5:e föl :eek: De som ägde henne innan...
Svar
1
· Visningar
905
Senast: Ajda
·
Foder & Strö Hejsan! Hästen har börjat tappa hull på rumpan nu, och jag har blivit rekomenderad att köra på endast GROV 90 och betfor. Vilket jag... 2
Svar
22
· Visningar
1 856
H
Foder & Strö Innan julhelgen köpte jag 25 kg hel havre och betalde 86:- och i januari kostade samma havre 106:-. Ganska stor prisökning. Vad... 2
Svar
29
· Visningar
1 878
V
Foder & Strö Jag har tagit en ridtravare på foder, hon är 8 år och har MYCKET motor och energi. Det går nästan inte att rida ut själv, hon bara drar...
Svar
7
· Visningar
987
Senast: MiaMaria
·
D
Foder & Strö Nu tror jag att jag börjar bli konstig - eller omvärlden - jag vet inte. Men visst är det så att grovfoder fortfarande är basen i en... 2
Svar
31
· Visningar
2 452
·
M
Foder & Strö Vad ör det för skillnad på hö och hösilage?
Svar
2
· Visningar
750
·
H
Foder & Strö Vad rekommenderar ni för ett kallblod som för tillfället får havre som kraftfoder. Han går blandad träning men något mellan normal och...
Svar
2
· Visningar
757
·
M
Foder & Strö Nu är det så att jag hört av en jag känner att det är onödigt att avmaska på vintern för maskarna går i ide så avmaskningen har ingen...
Svar
2
· Visningar
800
M
Foder & Strö Vilken tid på kvällen fodrar ni? Jag har nydligen flyttat över till ett kollektiv lös drift. Där kvällsfodrar de (hö) mellan kl... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 486
Senast: Underbar
·
J
Foder & Strö Hej, ungefär vad kostar foder och strö till en normalaktiv D-ponny. ¨Håller på och räknar på en köpa-häst-kalkyl och i stallet där vi...
Svar
5
· Visningar
1 006
Senast: Izzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Räcker garnet?
  • Just nu funderar jag på... Del 3
  • Bojkott av butiker

Hund, Katt, Andra Djur