Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vad är det för värden på soja? Har googlat lite men inte riktigt funnit rätt.
Svar
5
· Visningar
1 731
Senast: Saigon
·
I
Foder & Strö som sagt så fundear på om det finns nått "mirakel foder/medel" som tar bort överskotts socker från hästens system. Äger en häst av...
Svar
4
· Visningar
848
Senast: issikka
·
Foder & Strö Sökt men hittar inte svar på exakt detta i tidigare trådar. Hur mycket energi (MJ) är det i en deciliter ren olja. Så som rapsolja...
Svar
4
· Visningar
3 641
Senast: heidi maria
·
Foder & Strö Har en -05 som ska påbörjas inridning med nu här snart, vad bör man ge? Vad ger ni?
Svar
14
· Visningar
1 101
Senast: SiZo
·
Foder & Strö Jag har min häst (snart 3 årig quartervalack) inhyrd i ett stall där han har en hästkompis (23 årigt kallblodssto). All hö, hösilage och... 2
Svar
21
· Visningar
3 978
Senast: Bee
·
M
Foder & Strö Jag står i ett stall där vi har hö till hästarna men har hittat ett mycket bättre stall nu eftersom jag känner att jag måste flytta då... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 058
Senast: ponytails
·
M
Foder & Strö Hejsan! Finns melass fortf att köpa alldså endast melass. Någon som vet vad det kostar? :bump:
Svar
9
· Visningar
2 439
Senast: SiZo
·
B
Foder & Strö Krafft´s pelleterade lucern är ju i mina ögon rätt så stora och på påsen står de att de bör blötläggas före utfodring och det gör jag...
Svar
8
· Visningar
1 507
Senast: nyponros
·
R
Foder & Strö Måste ha hjälp! Har precis köpt ett fullblods sto, 167 hög och 12 år. Är normal i hullet. Kommer rida henne 3-4 ggr i veckan ca 1 h...
Svar
8
· Visningar
889
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Hej! Det nya höet vi har köpt in i stallet där jag står har alldeles för höga värden för min lättfödda ponny. En kvot på 9,7 :eek...
Svar
19
· Visningar
3 821
Senast: Smallgot
·
Foder & Strö Vad ger ni era hästar? Min häst blir extremt tittig av havre och funderar på att testa en peroid att helt utesluta havre. Men vad... 2 3
Svar
45
· Visningar
4 640
Senast: malinsky
·
Foder & Strö Vad ger kolik??? Ett dräktigt sto anlände från Island i december 07, de första veckorna fick hon bara tort hö + vatten men sen började...
Svar
17
· Visningar
1 897
Senast: Skolli
·
Foder & Strö jag har hört att hösilage inte är så bra för krubbitare (som biter pga magen)... min har börjat bita HYSTERISKT när hon kommer in. sen...
Svar
18
· Visningar
1 269
Senast: Messy
·
Foder & Strö Någon som vet ungefär vad en skopa (liter) lusern väger? Kan inte vara mycket, eller hur? 0,3-0,4 kilo eller något sådant?
Svar
11
· Visningar
4 872
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Om man ska fodra med halm, vilken sort ska man då ge? Eller spelar det ingen roll? Har nämligen för mig att jag har hört att det var...
Svar
11
· Visningar
1 528
Senast: Thinkle
·
C
Foder & Strö Vi har tyvärr fått dåligt hö som vi köpt av bonden. Han säger att det nartuligtvis är jätte bra hö, och att analys finns. Men den har vi...
Svar
13
· Visningar
1 216
Senast: arabia
·
Foder & Strö hej, jag har en liten finnhäst (1.45 cm) som har en stor kulmage. han går ordentligt ungefär tre gånger i vekcan, en gång i veckan är... 4 5 6
Svar
119
· Visningar
9 757
Senast: Tinuri
·
J
Foder & Strö Hur är detta hö? Torrsubstans 84% Smälbart råprotein 14 (lågt lr?) g/kg foder Energi, foder 7.4 MJ/kg foder Kalcium 2.8 g/kg... 2
Svar
26
· Visningar
1 762
Senast: Tuvisen
·
F
Foder & Strö Har aldrig gjort det tidigare. Hur gör man och vem/vilka skall man kontakta? Bor i Västenorrland om det har betydelse.
Svar
2
· Visningar
982
G
Foder & Strö hej, jag undrar vrf man ger sin häst olja?? spelar det roll vad det är för olja??:)tacksam för svar
Svar
18
· Visningar
1 786
Senast: Dingelass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin
  • Guldfasanerna
  • Tråden för spår