Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Foder & Strö jag har aldrig fodrat med hösilage men ska nu börja med de till hösten. men hur vet jag om balen är dålig?? luktar de illa , ser man de...
Svar
5
· Visningar
854
Senast: Tuvisen
·
M
Foder & Strö hej! jag har en häst som är lite äldre men lättfödd. hon är rund och fin men är ganska tunn över överlinjen. har gått med felinpassad...
Svar
4
· Visningar
810
Foder & Strö Har ett fullblod som blivit opererad för lite drygt tre veckor sen och står på total boxvila sen dess. Ska till Hbg på återbesök och...
Svar
2
· Visningar
675
Senast: mizzmaria
·
J
Foder & Strö Hej! Foderstaten som jag fick av min foderhästs ägare var att jag skulle ta dubbelt i vatten som jag tog i torr betfor. Men alla andra... 2
Svar
24
· Visningar
2 507
Senast: Jezzie
·
B
Foder & Strö fick höra i dag att linfrö pellets ska vara bra för hästar som har haft fång o även föstoppningar.... är det någon som vet om det...
Svar
10
· Visningar
1 858
Senast: woffihaa
·
Foder & Strö När jag fick min häst så varnade förra ägaren om att hästen inte "tålde" havre, pyttsan tyckte jag eftersom jag lärt mig att det handlar...
Svar
11
· Visningar
939
M
Foder & Strö Åh, idag blev jag så arg. En kompis i mitt stall var och köpte hö här om dagen. En varsin bal till oss. Det var mörkt när hon hade... 2
Svar
34
· Visningar
2 481
Senast: Totola
·
M
Foder & Strö heter Hestekraft från märket Dangro. Ser ut dom musli, innehåller bland annat lusern, poppad majs, linfrö... ser riktigt smaskigt ut...
Svar
15
· Visningar
1 240
Senast: iingentiing
·
C
Foder & Strö Har tyvärr inte så stora kunskaper om just hösilage. Har märkt att många av våra hösilagebalar vid öppnandet är blöta i hörnen och...
Svar
1
· Visningar
700
Senast: Boj
·
Foder & Strö Jag har en haflingervallack, som jag har på foder, men själv rider ibland också. Däremot har jag lagt ansvar för fodring etc på...
Svar
17
· Visningar
1 381
S
Foder & Strö Hej! Vet ni något bra foder som passar till en mycket liten, överviktig, shetlandsponny? (Han väger ca 200 kg.) Jag har pratat med olika...
Svar
16
· Visningar
2 501
Foder & Strö Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till detta. Har ju bara haft min lilla 2-åring hemma i en vecka. Enda sedan hon gick in i...
Svar
12
· Visningar
1 227
Senast: Kallebus
·
L
Foder & Strö Tycker ni enkelt är bäst eller fem-tio olika fodertillskott angående kraftfodret? (personligen tycker jag enkelt men med tanke...
Svar
10
· Visningar
905
·
M
Foder & Strö jag ska flytta till et nytt stall nästa fredag vi har nu haft hö men där har dom silage ska jag bara byta o börja med silage direkt...
Svar
19
· Visningar
2 734
·
I
Foder & Strö en a hästarna hemma har under en tids vila (skadad) tappat otroligt mkt i vikt och muskler. vet inte vad jag ska göra... han har nu i...
Svar
10
· Visningar
1 661
Senast: indra
·
V
Foder & Strö Läste någonstans att lucern bör blötläggas. Stämmer detta? Hur stor skall andelen vatten vara isf? Bör man blötlägga allt pelleterat...
Svar
16
· Visningar
1 870
Senast: Welsh
·
L
Foder & Strö Jag står i ett kollektiv där vi kanske inte är så enade som vi borde, en del har lunch andra inte, det är lite blanding på hästarna...
Svar
11
· Visningar
1 010
Senast: MalinArnells
·
B
Foder & Strö Min polle blev förstoppad här dagen efter nyår då hos sin fodervärd. Ville bara kolla upp om det är normalt att få ordination av...
Svar
4
· Visningar
740
Senast: Boj
·
A
Foder & Strö Hej! Där jag har min häst uppstallad vill stallägaren endast ge 1 hink foder per mål! Min fråga är då: Om jag lägger ner havren och min...
Svar
3
· Visningar
683
Senast: Ylva86
·
E
Foder & Strö Jag har gett Probimin, en dyr liten burk. Som nu är snart slut. Nu när hästen är bra, finns det något som är likvärdigt eller liknande... 2
Svar
21
· Visningar
17 105
Senast: nixa 324
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Klippmaskin
  • Oseriös avel 2023