Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Om en häst är väldigt "mjällig" i botten på man och svans, fattas det något i foderstaten då eller ska det vara så? Jag kanske bara är...
Svar
6
· Visningar
846
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Vad har du för Kraft foder till din svårfödda häst? jag vet att bra hö är viktigast men finns det några bra andra tips?... har provat... 2
Svar
34
· Visningar
2 933
Senast: Clancy
·
Foder & Strö Är det någon som vet något om detta foder ?? Re Leve http://www.bluegrasshorsefeed.com/index.htm Jag har en femårig hingst som...
Svar
1
· Visningar
614
Senast: HelenaHandberg
·
M
Foder & Strö Hejsan, jo jag undrar hur mycket ni betalar, eller tror att Kornkross och Hösilage kostar ungefär ? :) Tacksam för svar.
Svar
2
· Visningar
588
Senast: nixa 324
·
R
Foder & Strö överskottsenergi.se va ordet... jag har hört att banan är lungnande men hon hatar banaan.. hon har tidigare fått ytterst lite havre men...
Svar
9
· Visningar
1 337
Senast: a1agnlju
·
M
Foder & Strö Jeg har et par spørsmål om spillers-fòret. Har de en svensk nettside? Hvor mye koster en sekk stud- og youngstockmix i sverige? og...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: Centaur
·
R
Foder & Strö Har flyttat min shetlandshingst till ett nytt stall, där ingår foder, hösilage,havre,Hippo basic, betfor, luzern, mineraler osv. Innan...
Svar
8
· Visningar
847
Senast: ameo
·
Foder & Strö Ja som rubriken lyder, ni som har hästar som inte 'tål' havre, utan blir 'knäppa' av havre, hur reagerar de? Hur snart märks det om ni... 2
Svar
21
· Visningar
4 029
Foder & Strö Nu vill jag ha lite konkret information ;) Jag har sökt runt lite här på forumet men jag hittar inte riktigt det jag söker. Jag har...
Svar
13
· Visningar
1 202
Senast: Bialitt
·
S
Foder & Strö Hur många är det som har sina hästar vacc. mot botulism? På gamla stället vi stod på var fodret så dåligt så jag kände då för att... 2
Svar
26
· Visningar
1 675
Foder & Strö Mitt halvblodssto (med en hel del fullblod i) som jag har på foder får bra hösilage och mycket av det. Hon är 14 år och avmaskad... 2
Svar
30
· Visningar
3 196
Foder & Strö Jag har en häst som lätt får skav och har en del problem med hovarna. Fick häromdagen tips på ett foder som ska vara extra bra med tanke...
Svar
15
· Visningar
1 252
Senast: Galant
·
Foder & Strö Fick för några veckor sedan en analys av bonden som stallägaren köper hösilage av och eftersom h*n bara fått analys på energi och...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: aramis
·
M
Foder & Strö när ska man egentligen ge betfor? just nu får min häst det på morgonen men är de ngn idé? eftersom att det är snabb energi känns det som...
Svar
7
· Visningar
1 047
Senast: tashinajess
·
S
Foder & Strö Hur stor är risken att ett botulism-smittat hösilage kan "smitta" vanligt hö om det befinner sig i samma utrymme? Alltså, dåligt...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: Sessiagh
·
J
Foder & Strö Hej! Min häst är ett 16-årigt kallblodstravarsto i medelhårt arbete (ridning). Jag upplever att hon har brist på protein (har tappat...
Svar
6
· Visningar
1 265
Senast: Tuvisen
·
M
Foder & Strö Vill gärna veta hur vanligt det är att grovfodret innehåller de mineraler som en häst behöver. Skulle därför vilja att ni skriver ett...
Svar
14
· Visningar
1 729
Senast: Mio min Mio
·
M
Foder & Strö när man får tillbaks en foderanalys så står det ju först text och sen steck under och sedan mer streck, vad betyder det? asså över...
Svar
4
· Visningar
597
Senast: _Mimmii_
·
F
Foder & Strö Jag har min häst i ett litet privatstall. Där är bara 3st hästar min och stallägarens två. För att stallägarens två hästar ska hålla...
Svar
11
· Visningar
1 294
S
Foder & Strö Jag har alltid fått lära mig att är det mögel - då kastar man oavsett mögelsort och att är det på ett ställe, ja då är det oftast i hela...
Svar
6
· Visningar
1 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka