Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Risken är väl minimal men jag provar att fråga iallafall.... Är det någon som jämfört och hittat ett kraftfoder som är likvärdigt med...
Svar
6
· Visningar
1 234
Senast: wrangler
·
M
Foder & Strö Jag ska köpa ett antal utvalda örter till min häst och ge under en period för att stärka hennes immunförsvar. Jag har valt ut maskros... 2
Svar
21
· Visningar
3 365
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Hallå! behöver lite hjälp av er här på buke angående foder.... HAr fått hem foderhästen nu:love: men han behöver bygga muskler och gå...
Svar
19
· Visningar
1 177
Senast: nixa 324
·
V
Foder & Strö Någon som är duktig på hästens matspjälkning? Kraftfoder ska man ju helst inte ge allt för mycket på en gång, då det främst bryts ned i... 2
Svar
20
· Visningar
1 732
Senast: cristobal
·
Foder & Strö Ger ni mer hö när det blir kallare? För liksom, om min häst ska ha 10 kg hö när jag räknat ut hans foderstat, och det blir för mkt med... 2
Svar
26
· Visningar
3 326
Senast: a1agnlju
·
Foder & Strö Hur stor giva i volym (liter) räknat är okej att ge vid ett och samma tillfälle, under förutsättning att stärkelse etc ligger på vettig... 2
Svar
25
· Visningar
1 911
K
Foder & Strö Vad står era engelska fullblod på för foderstat? Jag har precis köpt ett engelskt fullblod och räknar nu på en foderstat som jag... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 194
Senast: SomethingLovish
·
Foder & Strö Är detta tillräckligt för 450 kg kroppsvikt? 550 kg kroppsvikt? Jag är tyvärr inte duktig på just vitaminbehovet, har alltid lutat mig...
Svar
8
· Visningar
1 318
Senast: a1agnlju
·
S
Foder & Strö okej... min ardenner beter sig som om dett finns spöken överallt... han har blivit helt knasig och ganska hemsk att hantera..:cry...
Svar
18
· Visningar
2 150
Senast: orcide
·
Foder & Strö Finns det något tillskott man kan ge som är bra och stärker hästens muskler? Jag trodde ju att glukosamin var till för det men det...
Svar
19
· Visningar
1 841
Senast: SiZo
·
V
Foder & Strö En enkel fråga; Kan man ta bort havren helt och hållet och bara ha kvar lucern + olika mineraltillskott?
Svar
11
· Visningar
961
S
Foder & Strö Som rubriken, någon som vet om de fins någon maxgräns för lupinfrö till häst? Tex. 100g per 100kg häst som för soja.
Svar
15
· Visningar
2 237
Senast: Ljulius
·
Foder & Strö En utav hästarna ska få butta och jag hittade ett paket här hemma men hittar inget bäst före datum. Vet någon hur länge de brukar hålla?
Svar
7
· Visningar
1 074
E
Foder & Strö Nu i veckan såg jag att gräset börjat växa här :crazy: Väldigt väldigt lite men det växer! Det är faktiskt svagt grönt i hagarna som vi...
Svar
5
· Visningar
730
Senast: Centaur
·
P
Foder & Strö Jag har ett hblsto under inridning. Hon är 4 år, haft föl 07, avvand idag;) Så, jag vill ju bygga lite muskler som hon inte har, (nu får...
Svar
4
· Visningar
743
Senast: prallan
·
Foder & Strö Nå tips om vad man kan ge en häst som är väldigt svår född.
Svar
14
· Visningar
1 148
Foder & Strö Om det inte är en VÄLDIGT tidig och konstig 'våranorexi' så är jag helt lost vad som hänt. Men plötsligt äts det förbaskat dåligt i...
Svar
10
· Visningar
980
Foder & Strö Hade en kul diskussion med min lghkompis idag. Hon undrade om en häst som lever under perfekta förhållanden (lös på en stooor ö, alltid...
Svar
9
· Visningar
1 208
Senast: Bubbla
·
Foder & Strö Måste höra mig för om Hösilage ni som använder det. Stå i ett stall som var och en köper sitt eget grovfoder.Tycker det är jätte bra...
Svar
19
· Visningar
1 443
Senast: B070715
·
N
Foder & Strö Finns många trådar om ensilage, men jag hittar inte om det står något ang hur länge balarna håller?
Svar
7
· Visningar
1 180
Senast: misen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka