Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vet att det redan finns en sån här tråd nånstans men jag hittar den inte så jag startar en ny. Någon som har kolla på hur mycker... 2
Svar
26
· Visningar
9 540
Senast: Pretty_Fly
·
Foder & Strö Funderar lite på det inför framtiden när fölis ska börja äta själv. Kan man analysera lysininnehållet i grovfodret? Eller är det en viss... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 076
Senast: Kirre
·
N
Foder & Strö Har blivit tjafs om hur mkt min häst ska ha att äta. De äter som sagt var hösilage... just nu får hon 6 kg per dygn. 1kg till frukost... 2 3
Svar
51
· Visningar
3 690
Senast: Ökenvind
·
Foder & Strö Vi har ett väl passande hö till våra hästar med utmärkta värden rakt igenom. Denna gång beställde vi riktigt proteinrikt för vi har...
Svar
1
· Visningar
674
K
Foder & Strö Är det farligt för hästen om foderstaten innehåller för mkt fosfor?
Svar
6
· Visningar
985
Senast: heidi maria
·
A
Foder & Strö Vad har ni för erfarenheter av dessa märken? Är ute efter ett bra foder till ett 7 månaders föl och funderar alltså på deras...
Svar
17
· Visningar
3 623
Senast: wrangler
·
M
Foder & Strö hej,vi ska ge våra hästar både hö och ensilage(lite av varje vid varje måltid)nu undrara jag:hur mkt ska jag ge av varje vi varje mål,de...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: Strajder
·
P
Foder & Strö Hm.. Jag kommer inte ihåg vart jag har fått det ifrån, men har det ngn effekt att hälla kokande vatten på hel havre? Jag har för mig att...
Svar
2
· Visningar
1 269
K
Foder & Strö Tips på bra adresser tack! ... :bump:
Svar
1
· Visningar
687
Foder & Strö Finns det någon som vet näringsvärdena för loppfrö? Har tittat i varenda fodertabell jag har, men hittar inte det. Så man vet om man...
Svar
12
· Visningar
1 515
Senast: lillaana
·
E
Foder & Strö Hur "översätter" jag dessa värden till Svenska :o ? Är ute efter Smrp, MJ, Ca, P, Mg...
Svar
5
· Visningar
764
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Hej alla smarta bukisar :D Jag har en 6årig val korsing HBL/VBL/FBL som är super svår att hålla hullet på. Har kollat allt på honom... 2
Svar
31
· Visningar
2 397
Senast: Shimzy
·
Foder & Strö Byter ni ut höet/hösilaget varje dag i hagen? Skriv gärna vad och hur mycket hö/hösilage ni ger åt hästarna i hagen! /Alina
Svar
18
· Visningar
1 392
Senast: misen
·
R
Foder & Strö Nu börjar jag bli riktigt orolig! Pållan har fått hö hela hösten, men jag har nyligen börjat ge henne lite hösilage nu. Men saken är den...
Svar
9
· Visningar
789
Senast: Egonson
·
E
Foder & Strö Har sökt men inte hittat riktigt vad jag letar efter... Jag har en häst som jag ska ta hand om ett tag, och han behöver banta, rejält...
Svar
4
· Visningar
866
Senast: milly
·
M
Foder & Strö vad betalar ni för en säck? vad för häst/ponny anv nder ni det till?
Svar
5
· Visningar
1 074
Senast: arabia
·
C
Foder & Strö Hejsan, vad ger ni för erat hö? Själv ger jag 2,5 kr/kg i nuläget, ska så småningom gå över till hö då jag har hösilage nu. Vill bara... 2
Svar
23
· Visningar
2 080
Senast: c0pyright
·
I
Foder & Strö Hej allesammans. :D Fick med en massa sockerbetor när foderhästen kom i fredags, hästarna tycker visst jätte mycket om dom. MEN jag...
Svar
5
· Visningar
1 104
Senast: soffii
·
Foder & Strö Jag har möjlighet att köpa ett ensilage med följande värden 61 % ts. Per kg TS råprot 99 g sm prot. 62 g energi 9.5 g Ca 3.2...
Svar
2
· Visningar
726
Senast: sassiball
·
Foder & Strö Hej! Får snart hem ett hbl föl 6,5 månader, hingst. Blir ca 170-175 cm. Kommer gå ute 12 timmar om dagen med annat hingstföl, plus...
Svar
3
· Visningar
651

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka