svullen buk- priteinbrist?

Sv: svullen buk- priteinbrist?

finns det för o nackdelar att välja hack eller pellets ur hästens synvinkel? jag tycker det verkar lättast att ge pellets bara blötlägga o ge i krubban men det kankse är roligare för hästen att äta hack?? men ddet verkar krångligare att köpa förvara o fodra med det?? vad ger ni? vad är vanligast jag har bara sett pellets

Sv: svullen buk- priteinbrist?

finns det för o nackdelar att välja hack eller pellets ur hästens synvinkel? jag tycker det verkar lättast att ge pellets bara blötlägga o ge i krubban men det kankse är roligare för hästen att äta hack?? men ddet verkar krångligare att köpa förvara o fodra med det?? vad ger ni? vad är vanligast jag har bara sett pellets

Det beror på hur hästen är... Har den ett stort tuggbehov och äter fort? Då är det bättre att ge den hack som den kan pilla lite längre tid med.
En del hästar gillar inte hacket men äter pelletsen... så det beror på hästen som sagt!
Tror pellets är lite vanligare men många ger hackat också.

Liknande trådar

Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
419
Senast: screen
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 567
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag upplever min häst lite öm i huden, pälssättning på gång gissar jag? Det är ju bara protein som det finns bevis för ökat behov av men...
Svar
2
· Visningar
330
Senast: Ninnurur
·
Hästvård I fredags kväll när jag hämtade hem hästarna från sommarhagen såg min lilla (156 cm, nordsvensk/varmblod) ut så här. Självklart ringdes...
2
Svar
39
· Visningar
4 007
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka