Lite krux med maten..

Sv: Lite krux med maten..

Nä jag tror inte det blir något ramaskri för att ni inte ger något kraftfoder! det behövs inte om hästen får i sig allt den behöver via grovfodret. Det är det första jag skulle ta bort om min häst behövde banta.

Jo precis, det är så jag resonerar oxå. Hon är ju absolut inte undernärd på något sätt. Men man ser i många andra trådar hur folk i det närmaste blir påhoppade för att de säger att de inte ger ditten o datten i fodret...Var och en brukar ju ofta se själva vad som behövs och inte behövs!
Sen gör väl majoriteten det de tror/anser är det bästa för hästen och det är ju inte att undernära den :)

Var bara tvungen att skriva lite för det kändes som alla tyckte det var elakt mot ts häst att ge den så mkt halm som möjligt osv med... Det är ju jättebra att ha halm o tugga på som håller igång magen mer än ingenting, och tillgodoser tuggbehovet hästarna har, än att bar alåta den stå o glo :)

Liknande trådar

I
Foder & Strö Jag har flyttat till ett nytt stall där en del foder ingår (halm, ensilage och Kraffts blå mineraler). Eftersom de går ute långa dagar...
Svar
4
· Visningar
979
Senast: Isislover
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vilka raser passar in?
  • Bildtråd