Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur mycket hö kan ett större halvblod tillgodogöra sig per mål? Alla vet ju att hästar har liten magsäck och om man då har en stor häst... 2
Svar
38
· Visningar
2 442
Senast: Ideaal
·
S
Foder & Strö Har ett fjordsto som för närvarande får havre och betfor i sin krafthink. Skulle vilja öka energiintaget för att få mer "go". Vill inte...
Svar
10
· Visningar
912
J
Foder & Strö Min häst brukar i vanliga fall äta kornkross, men nu råkade vi köpa en säck med okrossat korn. Så min fråga är, hur stor skillnad är det...
Svar
6
· Visningar
1 633
Senast: j3nnif3r
·
Foder & Strö Hej hej. Jag skulle köpa sojamjöl i lösvikt på en kvarn här i närheten men de kallade det för "sojaskrå". Är det samma sak? Sen...
Svar
5
· Visningar
2 928
Senast: Bellafjella
·
T
Foder & Strö Har precis köpt en 4årig ponny som äter kornkross, ville fortsätta med samma foder nu när jag har köpt honom men enligt förra ägaren har...
Svar
9
· Visningar
967
Senast: trav
·
Foder & Strö Har just räknat ut min hästs foderstat med hjälp av en foderbok och kom fram till att han får mer energi och mer smrp än hans "behov"...
Svar
5
· Visningar
806
Senast: Kaki
·
Foder & Strö Väntar på årets hö analys som säkert är sämre än förra året. Mitt fullblod är inte igång än, har börjat trava henne lite grann nu och...
Svar
16
· Visningar
1 538
Senast: Kirre
·
Foder & Strö När ni börjar med lucern hur snabbt vänjer ni in då? Hur mkt ger ni vid starten (beroende såklart på hur mkt ska ha sen vid...
Svar
8
· Visningar
852
Senast: fragansia
·
L
Foder & Strö Jag sköter en 20 åring pga ägaren inte hinner med honom. Tyvärr rids han inte regelbundet eftersom det nästan bara är jag som rider...
Svar
16
· Visningar
1 130
Senast: milly
·
Foder & Strö jag ger min häst hösilage nu, men vi ska byta stall och där ingår hö i stallhyran. hur lång övergång ska jag ha? jag tar ju med...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: Saigon
·
Foder & Strö Vall är väl färskt gräs som växer på en vall/åker? Vallväxter kan vara rödkläver, vitklöver tex. och vallfoder är foder som är odlat för...
Svar
5
· Visningar
1 458
M
Foder & Strö Hej! Jag har efter analys kommit fram till att mina hästar behöver extra tillskott på mineraler i vinter. Jag ser att det finns...
Svar
3
· Visningar
1 196
Senast: Thera
·
Foder & Strö Alla säger att fång hästar inte får äta det och inte det.. Men vad får en fånghäste äta egentligen? Ja menar tex frukt och sådant... 2
Svar
34
· Visningar
3 933
Senast: Josssefine
·
C
Foder & Strö Eftersom min lilla shettis blir lite halv dålig i magen av hösilage så fick jag rekomendation av mkt erfaren vän att ge linfrö. Och det...
Svar
11
· Visningar
1 531
Senast: Carisma72
·
Foder & Strö Vilket ger ni, torkade eller tinktur? Är det ngn skillnad?
Svar
2
· Visningar
575
Senast: Carisma72
·
Foder & Strö Försökte tappert att räkna ut en foderstat i hippocampus men vet inte om det lyckades speciellt bra. Höet: Ts 84 % smrp 35 g/kg...
Svar
15
· Visningar
1 298
Senast: Kirre
·
C
Foder & Strö Blev lite inspirerad av en annan tråd på hästvård så jag tänkte slänga ut en egen tråd här Mat till äldre hästar... vad ger ni era...
Svar
7
· Visningar
1 435
Senast: Colombia_Girl
·
D
Foder & Strö Vad ger ni era hästar för mat? Och hur mkt 5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 971
Senast: Egonson
·
D
Foder & Strö Ni med hosthästar, hur gör ni rent praktiskt när ni lägger höt i blöt? Jag har hosthäst men har inte hittat nån bra rutin för det ännu... 2
Svar
21
· Visningar
3 361
Senast: Dam
·
J
Foder & Strö vet att jag sett hur man räknar ut det här förut men vet inte om det blivit något fel på min sökfunktion....kvittar vad jag skriver så... 2
Svar
27
· Visningar
2 440
Senast: jupiter-judex
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer