Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har ett problem som jag inte riktigt vet hur jag ska tackla. Nämligen att jag i dagsläget har en dam som är överviktig men som om...
Svar
1
· Visningar
662
D
Foder & Strö Hej Har några frågor som ni kloka bukare gärna får svara på, då vi vill ha lite tips/råd ang. fodring av vårat sto & föl. Vi har...
Svar
3
· Visningar
922
Senast: HelenaHandberg
·
L
Foder & Strö Min häst står i ett stall med kanonbra hö! Har låtit hon bara gått på hö. Men hon behöver alltid lite mer proteiner när hon sätter... 2
Svar
23
· Visningar
2 022
Senast: Tender
·
D
Foder & Strö har provat att ge min häst magtarm men de funkar inte så bra. har hört att man kan ge bakjäst men hur mycket kan man ge?
Svar
1
· Visningar
654
Senast: Djur92
·
Foder & Strö I år flyttar alla hästar utom två ifrån stallet. Stallägaren, som dessutom har fyra kor, får ensilage av en bonde för arrendet och vill... 2
Svar
22
· Visningar
1 806
Foder & Strö Ursäkta min okunskap, men saken är den att jag har möjlighet att få havre av en bekant. Havren kommer "direkt" från skördtröskan, dvs...
Svar
9
· Visningar
2 375
Senast: peggan
·
L
Foder & Strö Vad har ni för foderstater till era shettisar?
Svar
15
· Visningar
1 223
Senast: Sunflower2B
·
K
Foder & Strö Visst väger 1 dl miner blå 80 gr? Mitt minne är ju som det är också :smirk: Är det någon som skulle kunna kolla upp det? Vågen har gått...
Svar
4
· Visningar
726
Senast: Niantrezz
·
H
Foder & Strö Jag har letat högt och lågt för att hitta kilopriset på krafft - utan resultat. Nån som vet?
Svar
4
· Visningar
849
Senast: pinky
·
J
Foder & Strö nu när jag var och köpte lite hö så erbjöd han mig ett bra pris på ärthö....det var typ det som blev kvar när han skördat ärtor och sen... 2
Svar
20
· Visningar
3 119
Senast: sorbisen
·
Foder & Strö Spelar det ngn roll om man ger jäst för söta degar eller för matbröd? Skulle inhandla idag till en av mina ponnyer och såg att det finns... 2
Svar
24
· Visningar
2 203
Senast: hillevie
·
M
Foder & Strö Hej, Jag tänkte göra en tråd där man kan lägga ut alla goda hästrecept!:) Våra fyrbenta vänner gör sig ju faktiskt ofta förtjänta av...
Svar
2
· Visningar
943
Senast: mariiiA
·
Foder & Strö Undrar om det finns direkta symptom för att man ger för mkt proteiner? Vet ju att de kan bli tjocka om benen men finns det mer...?
Svar
2
· Visningar
983
Senast: sissu
·
S
Foder & Strö Usch, känner mig som en djurplågare! Min häst har den senaste månaden stått både på djursjukhus och total boxvila... Resultatet är från...
Svar
10
· Visningar
1 125
Senast: Sevlan
·
Foder & Strö Imorgon ska jag flytta hästen till nya stallet (äntligen!). Nytt för mig när vi kommer dit är att det är fyra fodringar/dag, på gamla...
Svar
12
· Visningar
1 740
Senast: jupiter-judex
·
Foder & Strö Ska åka in och köpa mineraler om 10 min, så jag har en snabb fråga: Vilket märke är bäst? Ska jag köpa pellets eller annan sort...
Svar
15
· Visningar
1 015
Senast: Snyggve
·
Foder & Strö Jag och min vän ska snart skriva kontrakt med vår stallägare om stallplatserna. och då har vi köpt kontrakt på hööks och där står det...
Svar
15
· Visningar
2 197
Senast: nyponros
·
Foder & Strö Är det någon fara med att ge för mkt lusern? Att det är mkt protein är inte ett problem för hästen är gammal och behöver en hög kvot...
Svar
16
· Visningar
2 886
Senast: angel76
·
Foder & Strö min häst har alltid varit en rund häst, är finnhäst, men iom att jag har henne på foder går hon betydligt mindre. skulle köra henne i...
Svar
3
· Visningar
739
Senast: tgd
·
Foder & Strö Går dom att ge? Jag vet ju att potatis som blivit grön är giftig och ska inte ätas, men hur är det med morötter?
Svar
5
· Visningar
2 817
Senast: hillevie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer
  • Uppdateringstråd 31