Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Måste erkänna att jag själv aldrig har haft någon häst som gått på fri tillgång. De enda hästar jag känner som gått på fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
2 000
Senast: milly
·
Foder & Strö Vi har fortfarande hagar som inte är nedbetade, framförallt vallar där ägaren inte har brytt sig om att ta en andra skörd, då vi redan... 2
Svar
25
· Visningar
3 370
Senast: Strajder
·
S
Foder & Strö Hade tänkt lägga upp ett ny foderstat nu inför vintern efter betet. Vad tror ni om att ge: KRAFFT (grund) Betfor Mineraler... 2
Svar
32
· Visningar
2 364
Senast: Strajder
·
Foder & Strö Har en arabåring (valack) som jag nu ska ta hem från lösdriften och stalla in över vintern. Har letat bra foder till honom (inte helt...
Svar
5
· Visningar
987
Senast: Trissa
·
L
Foder & Strö Hej allihopa, jag har precis varit och hämtat hem en shettis som ska vara läromästare till min brorsdotter, han är 24 år, är superfräsch...
Svar
17
· Visningar
1 204
Senast: hillevie
·
K
Foder & Strö Nu är det så att min häst är tvungen att stå i sjukhage i minst 8 veckor och han blir väldigt pigg (är fullblod och bara 4 år)... Jag...
Svar
11
· Visningar
920
Senast: klabbarparn
·
S
Foder & Strö Jag skulle vilja ha lite tips från er.. Skulle verkligen behöva ge min häst lite b-vitamin. Men han äter det inte som det är. Har ni... 2
Svar
28
· Visningar
2 213
Senast: smessis
·
I
Foder & Strö Varför ger man vetegroddar?
Svar
4
· Visningar
1 180
Senast: _Izzy_
·
Foder & Strö vad kan man hitta i en vanlig mataffar for att ge hastar extra tillskott av mineraler och vitaminer? tex for b-vitamin kan man ge...
Svar
5
· Visningar
941
Senast: 95johsv
·
Foder & Strö Hm skäms att säga det men har aldrig analyserat förut. Hur går det till??Jag har två omg hö från olika skördar att analysera, hur ska...
Svar
10
· Visningar
912
Senast: gutenviks
·
Foder & Strö har jag hört att man kan ge 1msk ingefära och 1msk gurkmeja varje dag. Någon som gör det? Blir ju billigare än guclosaminet.
Svar
3
· Visningar
870
Foder & Strö Sitter och försöker räkna ut en foderstat men det är inte så lätt när jag inte har en ANING om hur mycket hon får i sig... :confused...
Svar
3
· Visningar
698
Senast: Masse
·
Foder & Strö Hej på er. Har just fått resultatet från årets hösilageanalys, trots att det är en andraskörd ligger smbrp på 83 gram/kg foder och...
Svar
4
· Visningar
1 688
Senast: milly
·
Foder & Strö Tråden ligger kankse fel.. Jag ska börja fodra med nytt kraftfoder o då står foderanvisningarna bara på engelska. Early Pregnancy...
Svar
4
· Visningar
1 184
Foder & Strö Vi har flera äppelträd hemma som alltid gett mkt frukt. Nu finns det även några på gården där vi har hästarna. Är det någon som vet om...
Svar
12
· Visningar
986
Senast: Ninnurur
·
L
Foder & Strö Hej Hopp! Nu är min analys på höet klart... Finns det någon här som är lite haj på foderstater? Här kommer siffrorna...
Svar
5
· Visningar
792
Senast: LiselotteA
·
J
Foder & Strö hejsan jag har ett sto som är dräktig dygn 101 nu och jag behöver fodertips.jag har precis börjar köra muskel arbete och mycket i...
Svar
2
· Visningar
685
Senast: arabia
·
H
Foder & Strö Jag måste blanda ut min hästs mineraler och diverse pulver i något så att det inte "dammar". Hon är en fet dam, 150 cm hög och lika...
Svar
8
· Visningar
1 199
Senast: Camigween
·
J
Foder & Strö Hejsan! Var kan man räkna ut foderstat? Eller finns det någon villig här som kan hjälpa mig? Vore guld värt!!!
Svar
2
· Visningar
801
Senast: Juvelflickan
·
Foder & Strö Jag vill att mina hästar ska ha tillgång till ensilage dygnet runt vilket dom också har. Men det är svårt att räkna ut en vettig... 2
Svar
23
· Visningar
2 444
Senast: Alazan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka