Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

D
Foder & Strö Har en storhäst på sju år. som är nervig. Tränaren har nu sagt till mig att jag ska testa ett tillskott som heter calm någonting. Är det...
Svar
2
· Visningar
1 005
M
Foder & Strö Jag har ett problem med min d-ponny. Han är av fullblodstypen, dvs, mycket smäcker. Helst vill jag att han ska lägga på sig mer, men...
Svar
12
· Visningar
1 132
Foder & Strö Eftersom vi har selenfattiga jordar här i vårt avlånga land, tänkte jag ge lite extra i form av Tocosel åt mina dräktiga ston i vinter o...
Svar
5
· Visningar
1 903
Senast: minschamamman
·
F
Foder & Strö Minskar risken för hosta med vitlök? eller är de dåligt för hästen att äta det? Tänker på tex vitlöksfludium,vitlökspulver eller bitar.
Svar
18
· Visningar
1 348
Senast: Lord Owen
·
L
Foder & Strö Hjälp! Jag har köpt mig ett gammalt sto som är i ett uruselt skick. Hon är 21 år gammal, inte en muskel på kroppen och tunn över...
Svar
11
· Visningar
1 004
Senast: LindaK
·
Foder & Strö Hur mycket kan man räkna med att ett analyserat hö tappat i näringsvärde framåt våren?
Svar
4
· Visningar
840
S
Foder & Strö Jag behöver tips på bra foder medel till en häst som är extremt lös i magen. Hon går än så länge på gräs och får hö till natten, lite... 2
Svar
27
· Visningar
2 533
Senast: tott
·
A
Foder & Strö Jag måste förmodligen tillföra lite extra protein i foderstaten i vintern och tänkte köpa sojaprotein. Läste i en äldre tråd att en...
Svar
5
· Visningar
2 105
Senast: Ashira
·
Foder & Strö Jahapp, så var det ett nytt dilemma med foderstatsberäkningen... *kliar mig i huvudet*... Kan någon ge några bra tips, jag har en...
Svar
7
· Visningar
877
Senast: Etienne
·
L
Foder & Strö Jag trixar fram och tillbaka med att få till en perfekt foderstat till mitt ett-åriga halvblod på hippocampus. Hur jag än vrider och...
Svar
3
· Visningar
1 921
Senast: Natasja
·
Foder & Strö JAg har problem att få upp energin till en lämlig nivå.. Funderar på om olja av ngt slag kan hjälpa till den sista biten... Nu har...
Svar
10
· Visningar
1 077
Senast: Boerperd
·
Foder & Strö Hej! Jag tänkte bara fråga en sak, är det många som använder sig utav Mustangs foderjäst? Jag har funderat på om man ska köpa hem...
Svar
15
· Visningar
1 966
Senast: Bialitt
·
Foder & Strö Har blivit erbjuden hö som innehåller mycket klöver. Bonden sa att många dragit sig ur att köpa dessa balar o nu är jag nyfiken på... 2
Svar
20
· Visningar
8 925
Senast: Strajder
·
Foder & Strö Någon här som ger något av det (eller om det finns nåt annat liknande tillskott)? Vad har ni fått för resultat och liknande? Är ute... 2
Svar
23
· Visningar
5 824
Senast: mackan
·
Foder & Strö Fick häromdagen höra av stallägaren att hästar helst ska få lika mycket korn som havre, och att de iaf. inte ska få mindre havre än...
Svar
3
· Visningar
793
Senast: Stefffie
·
Foder & Strö Är det någon som har erfarenhet av Probimin? Hjälper det fånghästar? Vill gärna veta allt positivt och negativt om det preparatet?
Svar
10
· Visningar
4 186
Senast: wolken fee
·
Foder & Strö Jag har funderat på att byta ut E-ts linfrökaka till vetekli istället. Våran foderförsäljare har slutat sälja åsebros linfrökaka, han... 2
Svar
23
· Visningar
1 959
K
Foder & Strö vad är det för skillnad o vad tycker ni är bäst att ge? har hört att hästen tar upp näringen eller vad man ska säga, lättare från...
Svar
6
· Visningar
913
Senast: Natasja
·
J
Foder & Strö Finns det? VArt i så fall?
Svar
16
· Visningar
2 235
Senast: Jaba
·
Foder & Strö ...ja, hur lång tid måste silaget ligga från plastning till fodring? Vi plastade 18 augusti alltså helgen v 33. TS-halten ligger runt 45...
Svar
9
· Visningar
1 189
Senast: Strajder
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025