Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Många (hästar :p) i mitt stall äter extra mineraler och jag har funderat på om min också behöver det. Vad tror ni? Hon är en...
Svar
13
· Visningar
1 238
Senast: Snyggve
·
H
Foder & Strö Ska köra in 2 shettisar på lusern hck. Hur mycket bör man börja med ??
Svar
9
· Visningar
834
Senast: lundborg
·
A
Foder & Strö Vi har ett analyserat hö som tydligen har väldigt hög Kalium-halt. Och en annan tjej i stallet som har varit foderrådgivare säger att...
Svar
2
· Visningar
848
Senast: Asphyxia
·
H
Foder & Strö hej hur många kg hö ger ni eran C eller D ponny per dag?? vid normalt arbete. typ ridning 4-5 ggr i veckan? hoppas ni förstog vad jag... 2
Svar
25
· Visningar
4 082
Foder & Strö Att försöka köpa lusern som mjöl istället för som pellets? D v s steget innan det pelletreras. Då behöver det ju inte ligga i blöt utan...
Svar
15
· Visningar
1 532
Senast: Masse
·
Foder & Strö Vi är i gång och ska köpa hö i vårat stall och det hö som till slut blivit bokat hade dåliga värden. Analys får vi senare, men vad jag... 2
Svar
22
· Visningar
2 193
Senast: Welsh
·
J
Foder & Strö bonden jag pratade med tyckte man skulle ge lika delar hö och silage om man ville fodra med silage för att enbart silage inte var bra...
Svar
5
· Visningar
845
Senast: jupiter-judex
·
I
Foder & Strö jag fodrar just nu med kraffts lusern till min häst och nu undrar jag helt enkelt om det finns något lika bra men billigare allternativ? 2
Svar
29
· Visningar
2 451
Senast: boccia
·
Foder & Strö Har skickat iväg ett analysprov nu som jag bör få under nästa vecka. Tills dess håller jag på och övar på att räkna foderstater på... 2
Svar
31
· Visningar
1 896
C
Foder & Strö Då det är svårt att få tag på hö här omkring iår så kan man tyvärr inte välja och vraka. Men jag var igår och tittade på ett hö-ej...
Svar
16
· Visningar
1 719
Senast: Strajder
·
Foder & Strö Någon som hunnit prova? Vet pris? Jag är ju väääldigt intresserad av deras multivitamin i pelletsform om den är hyfsat smaklig (ie...
Svar
3
· Visningar
670
Senast: arabia
·
Foder & Strö Är det samma sak eller gör man bäst i att beställa LitoVet? Även om det verkar vara svårt att få tag på...
Svar
2
· Visningar
1 066
Foder & Strö Som det ser ut nu får min häst för mycket protein. Det är dock svårt för mig att hitta ett foder där balansen blir okej. Finns det något...
Svar
7
· Visningar
1 145
Senast: Bialitt
·
N
Foder & Strö Vad ger man en Nordsvensk som rids 5-6 dagar i veckan. Ingen hård ritt utan mer normal tur med lite trav och galopp. Hästen står ute med... 2
Svar
28
· Visningar
4 215
Senast: n0vember
·
Foder & Strö Torrsubstans 60% Smältbart Råprotein 31 g/kg foder Energi 5,6 MJ/kg foder Kalcium 3,4 g/kg foder Fosfor 1,5 g/kg foder Magnesium...
Svar
10
· Visningar
1 137
Foder & Strö Våra hästar går ute runt 12 timmar om dagen. De har fri tillgång på silage. De rids ett par ggr i veckan, inga ändringar i stall... 2
Svar
24
· Visningar
2 606
Senast: never_again
·
Foder & Strö Någon som ger det? Tycker ni det funkar? Jag ger min häst det,men inte tusan tycker jag att det hjälper:crazy: Funderar på att byta...
Svar
13
· Visningar
9 623
Senast: fleur
·
L
Foder & Strö Såhär är det, min häst har väldigt tunn hårväxt i både svans och man. Fin päls i övrigt och det är väl egentligen ingen brist på...
Svar
9
· Visningar
1 743
Senast: Alazan
·
J
Foder & Strö nu när jag pratade med min höleverantör som jag köpt av de senaste två åren så sa han att han hade kört rundbalat på 300 kg för att det...
Svar
4
· Visningar
816
·
J
Foder & Strö ska nu ringa till hö/silage gubben och jag vet att han har flera skördar att välja på, så han brukar rabbla analyserna så får man välja...
Svar
14
· Visningar
900
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka