Dåligt hö i Sala, Uppsala och Stockholms trakten i år?

Sv: Dåligt hö i Sala, Uppsala och Stockholms trakten i år?

Vi köper från Uppsala området, tyvärr är det inga bra värden i höt, så det blir nog att stödfodra med en hel del lusern i år.

Usch, säg inte sådär. Vi hade ett jättedåligt år i fjol med, massor med kraftfoder för att få till det. Men vi har mycket i mängd så vi blir inte utan.

Vårat hö har ne kvot på 7 :) energin ligger på 7 och smrp på dryga 50. Lite låga värden men med hästar som får ritillgång är det perfekt! Dessutom är mineralvärdena bra :) (- Sala hö)

Om det blir en dyr vinter återstår att se när analysen kommer. Annars så betalar jag 60 öre kg i år.;)
BTW inget mail har kommit.

Nu har min analys kommit. Det behövs inget mineralfoder i år igen:banana: MJ 8,8 samt smrp 37, i lägsta laget men alla ponnier blir glada över lite skrammel i krubban. Med 60öre/kg för ensilaget så har man råd med skrammel i år:) Kanon dessutom då varken hingsten el fullblodet gillar betfor. Förra året hade jag lågt MJ och högt Smrp och hade ett helsike att få i dem betfor och olja för att de inte skulle bli för smala:crazy:

Då jag räknar med att ha alla ponnisarna oavsett ålder och kön i samma hage med massor av ensilage till lunch så har jag ett helt okej värde på fodret. Luzern ger jag inne till de som behöver det.

Liknande trådar

Ridning För en tid sedan fick jag en förfrågan om jag kunde tänka mig att provrida en ponny för de ville se om han kunde gå under ryttare över...
Svar
7
· Visningar
1 587
Foder & Strö Till hösten flyttar jag till ett stall där man köper in sitt eget grovfoder. Det blir första gången jag på egen hand köper in grovfoder...
Svar
2
· Visningar
1 159
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Sökte men hittade inte något som hjälpte, har jag missat någon tråd - länka gärna! Nu är det så att min häst står på fri tillgång...
Svar
15
· Visningar
1 787
Senast: muppia
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 485
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Klippa hund