Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Ni som använder Msm: Är ni nöjda med det? Vad använder ni det för? Är det även bra för lederna? Hur lång tid tar det innan man får... 2
Svar
20
· Visningar
2 849
M
Foder & Strö Min d-ponny är 11år tävlar mellan 3-6 ggr per termin i hoppning. dressyrlektioner minst tre ggr i veckan , hopplektioner högst 2 ggr i...
Svar
14
· Visningar
1 293
Senast: miiirka
·
L
Foder & Strö Hej! Nu när det är dax att börja med årets hö har jag gjort en ny foderstat men har problem med att total värdet på selen och fosfor...
Svar
12
· Visningar
1 225
Senast: ang
·
Foder & Strö Har smältbart rp på 51, är det väldigt mkt? Försöker göra en foderstat men hur jag än bär mig åt blir proteinet för högt! Han är 4år och... 2
Svar
25
· Visningar
2 047
Foder & Strö Vad fodrar ni era avelsston med? Vilket kraftfoder använder ni om något. Tänker främst på ston med föl vid sidan, även ston som blivit...
Svar
5
· Visningar
867
Senast: Netted
·
Å
Foder & Strö Har nyss köpt ett litet russ som är 12 år.. han är 120 hög och väger ca 350 kg,, senasre 5 åren har han gått som sällskapshäst på...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: arabia
·
M
Foder & Strö Har två hästar, en ridtravare 12år 168cm och en gammal tant på 24år 160cm, dom går ute dygnet runt än ( inte mycke till bete nu), vi...
Svar
11
· Visningar
873
Senast: Masse
·
Foder & Strö Jag och en kompis ska göra ett fördjupningsarbete (högskolenivå) om foder. Men vi vet inte riktigt om vad, så ja behöver tips? Vad vill...
Svar
8
· Visningar
1 128
Senast: AKB
·
K
Foder & Strö Finns det någon som ger Glucovett? Hur mkt ger ni per dag? På burken står 15 g/dag vilket skulle innebära 2 "mått". Problemet är att...
Svar
3
· Visningar
858
Senast: kickikompis
·
S
Foder & Strö Ska göra foderstat igen till min islandshäst. Provade med Hippocampus först, men hur ska man skriva på frågan om hull? Hon är inte mager...
Svar
17
· Visningar
1 045
Senast: Skuggabaldur
·
A
Foder & Strö Hämtade min tvååriga hingst från betet nu i helgen. Han har varit på ett fantastiskt fint och välorganiserat hingstbete. Jag tittade...
Svar
1
· Visningar
696
Senast: Babe
·
C
Foder & Strö Jag har en 31 år gammal ponny som jag skulle behöva ha ett riktigt bra foder till, för att förra vintern började man se att han inte tog... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 222
Senast: milly
·
S
Foder & Strö Ja, som det står. Har vetat detta men glömt och betfors hemsida har blivit allt annat än riktat till hästfoder??? Håller på att räkna...
Svar
8
· Visningar
1 012
M
Foder & Strö nu ar det sa har...jag bor i spanien och det finns ingen tillgang till att skicka vag ho pa analys :smirk: jag fragade en av costa del...
Svar
8
· Visningar
871
Senast: tgd
·
Foder & Strö Har fått höra att det är selenfattigt i jordarna här och att man ska ge tillskott särskillt till dräktigt sto. Är det så? Och nu till...
Svar
2
· Visningar
1 324
D
Foder & Strö Står innakorderad på lösdrift och de har slagit hö själv i går. Har enbart någon enstaka gång genom alla år med hästar gett oanalyserat...
Svar
8
· Visningar
1 169
Senast: tgd
·
H
Foder & Strö Hur noga är ni med utfodringstiderna? Anser ni att det ska vara samma tid alltid? Vilka tider har ni? Eller kan ni variera en del från... 2
Svar
28
· Visningar
2 205
Senast: Camomill_
·
N
Foder & Strö Min häst äter 1 kg havre och 1,5 kg lusern (pellets). Av pratiska skäl vill jag helst ge all lusern vid samma utfodringstillfälle då jag...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: milly
·
Foder & Strö När jag nu har bestämt mig för att börja räkna foderstaten själv istället för att låta andra göra det (tyckte det verkade så roligt) så...
Svar
5
· Visningar
1 025
Senast: puckis
·
Foder & Strö Köpte en bponny, welsh, i somras som har blivit lite fet. Han gick i grushage och fick hö hos förra ägare och var ridlägerhäst, gick ca...
Svar
7
· Visningar
1 197
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025