Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Snälla hjälp mig! Om någon jobbar med foder eller är speciellt kunnig, kan ni beskriva VARFÖR man inte ska ge hösilage till en fånghäst... 2 3
Svar
47
· Visningar
5 487
Senast: Preed
·
M
Foder & Strö Jag fick hem min häst i sommras och han har inte behövt äta något kraftfoder över sommaren för ca 1 vecka sedan började jag ge honom...
Svar
7
· Visningar
1 164
B
Foder & Strö Hej, har lite höproblem, och undrar om någon klok person här kan råda mig. Jag har läst en hel massa om hösilage och hållbarhet, men...
Svar
11
· Visningar
2 398
Foder & Strö Det står att hästar upp till 140 cm ska ha 10 gram per dag. Och var decimeter till på hästen utöver dessa 140 cm ska ha 5 gram till...
Svar
3
· Visningar
895
Senast: diny
·
F
Foder & Strö har funderat på att ta en analys på höet i år, men vet inte vart jag skall vända mig för att få analyspåsen? och vart jag skall skicka den?
Svar
1
· Visningar
829
Foder & Strö vad skulle ni ge ett dräktigt sto? motivera.
Svar
5
· Visningar
1 252
Foder & Strö jag vill veta mer om matildahavre, fick inte så mycket respons i min andra tråd, men visserligen handlade den inte enbart om... 2
Svar
30
· Visningar
3 014
Senast: Natasja
·
V
Foder & Strö Andraskörd som tas in en vecka in i september, kan det gå vägen? Nu är jag lite nervös. Min häst ska gå på lösdrift för första året...
Svar
10
· Visningar
3 854
Senast: wrangler
·
A
Foder & Strö Hej, Tidigt i vår så kommer jag förmodligen hängna in vår nyköpta mark (som stått i träda i många år) och släppa min arab där. I mitten...
Svar
7
· Visningar
5 453
Senast: ameo
·
A
Foder & Strö Jag har ett fullblod som är 2,5 år. Han är "normal" i hullet, men revbenen syns ganska tydligt (och han är avmaskad). Jag vill gärna få...
Svar
9
· Visningar
1 042
Senast: CindyLou
·
Foder & Strö Jag har möjlighet att köpa så mycket jag vill ha av samma hösilage som jag fodrade med i våras. Det är av kanonkvalité och hästarna åt...
Svar
18
· Visningar
2 290
Senast: ameo
·
S
Foder & Strö När kan man börja ge fölet saltsten? Eller rättare sagt; när kan jag börja ge hans mor saltsten utan att vara rädd att han smakar på den?
Svar
6
· Visningar
805
Senast: SomethingCorporate
·
S
Foder & Strö Halloj, Behöver tips för vad ni som har Eksem/knottallergi hästar ger dem för foder. Alltså jag är vilsen. Just nu är det endast hö som...
Svar
5
· Visningar
1 738
Senast: milly
·
F
Foder & Strö Finns det nån som vet hur redan slaget gräs påverkas av kallt väder? Har slagit gräs nu (återväxt efter höskörd) och skall försöka...
Svar
11
· Visningar
1 073
Senast: fia n
·
A
Foder & Strö Som i många andra stall ordnar vi kraftfodret själva till hästarna, men nu till frågan hur gör ni med som fodrar med betfor är det ok...
Svar
9
· Visningar
1 074
Senast: gutenviks
·
Foder & Strö (Och nej, ingen förfrågan om uträkning, den har jag gjort själv..) Har analyserat hösilaget, MJ 6,1 och Smrp 40,9, vilket ger en kvot...
Svar
12
· Visningar
1 008
Senast: Thera
·
Foder & Strö Hittade torkade morötter i en foderaffär här. Men de visste inte hur man skulle "fodra" med dom! Vi prövade att slå kokande vatten på...
Svar
14
· Visningar
2 355
Senast: satanic
·
A
Foder & Strö Skulle vilja veta vad ni betalar varje månad för enbart foder, grovfoder och kraftfoder. Berätta gärna var ni bor, kul att se skillnader...
Svar
12
· Visningar
1 116
Senast: Lotus
·
M
Foder & Strö Jag funderar på att börja använda Racing istället för Krafft pga priset. Är det någon som vet vad Kraffts groov 90 och 125 och grund... 2
Svar
24
· Visningar
2 277
Senast: Maxmax
·
M
Foder & Strö Det finns ju ett flertal tillskott som sägs förebygga ledproblem och förbättra ledernas funktioner, t.ex. Cortaflex, Biosynov osv. Är...
Svar
16
· Visningar
4 628
Senast: Johanna89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka