Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har ett fullblod som är svårfött och har nu suttit och läst en massa trådar om foder till svårfödda hästar/hästar som behöver upp i...
Svar
3
· Visningar
767
Foder & Strö Hur har ni löst det med o väga hösilage? Jag har en vanlig lövkorg men eftersom hösilaget är så torrt så får man ju inte plats med så...
Svar
14
· Visningar
828
Senast: RIA
·
E
Foder & Strö Jag har ganska nyligen fått en d-ponny och vi har gett honom Racing prix och havre, men han har börjat få småsmå 'knutar' över ryggen... 2
Svar
22
· Visningar
1 634
C
Foder & Strö min häst är nu halt, och kommer inte ridas på några månader (eller aldrig) när hon var igång fick hon: morgon: 1 kg havre 3 kg hö...
Svar
4
· Visningar
665
Senast: arabia
·
F
Foder & Strö Vad tycker ni om det? Vilket är bäst pellets eller muslin?? //freija
Svar
5
· Visningar
810
Senast: arabia
·
Foder & Strö Måste på något vis hitta ett foder som mitt sto lägger på sig vikt av utan att bli dålig i magen i samband med bete. Dvs jag har inte så...
Svar
4
· Visningar
818
Senast: lil-sis
·
T
Foder & Strö Min häst (NSV/halvb. korsn.) är precis galen i tistlar. Var vi går eller rider någonstans så måste han käka upp ALLA tistlar (i alla... 2
Svar
22
· Visningar
3 912
Senast: malinsky
·
Foder & Strö Hur använder man munkpepparfrön? Krossar och ger i maten bara? Dosering? Vilket blir billigaste i längden? Frön eller flytande...
Svar
7
· Visningar
2 260
Senast: tinafinis
·
J
Foder & Strö Hejsan hoppsan! Jag behöver hjälp av er bukefolk... En av våra hästar har gått ner sig oerhört mager nu i sommar. Han har tappat...
Svar
14
· Visningar
981
Senast: jumanji
·
L
Foder & Strö fått årets värden på höt, ts 84,Mj 8 och smrp 87.. kvot på 11!!!:mad: räknade på foderstat men får för låg energi hela tiden...
Svar
9
· Visningar
962
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Ni som fått hem, hur är kvaliteén på halmen i södra Sverige i år, sådär väldigt generellt? Förra året var ju helt kass så nu har vi...
Svar
7
· Visningar
859
Senast: Thera
·
Foder & Strö vad vill man uppnå om en häst går på en proteinfri foderstat? :confused:
Svar
13
· Visningar
1 642
Senast: Boj
·
A
Foder & Strö Nån som vet på ett ungefär vad btfor brukar kosta per dl. Tacksam för svar
Svar
2
· Visningar
941
Senast: Natasja
·
I
Foder & Strö vad är det för skillnad på Kraffst olika lucernprodukter egentligen mer än "formen" dom är i? jag ger lucernpellets till min häst för...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: ang
·
Foder & Strö Jag har nu suttit och räknat på foderstater till pållarna. Använder hippocampus. Min fråga är då om balansprocenten ska vara så nära...
Svar
4
· Visningar
715
Foder & Strö Vad rekommenderar ni, Krafft Grund eller Hippo Basfoder? Har letat överallt på internet efter någon analys på Hippo, men hittar...
Svar
2
· Visningar
758
Senast: Moffsan
·
H
Foder & Strö Är det någon som vet vad hink och säck kostar med Kraffts Miner blå? Hur många använder miner blå? Vad mer ingår då i foderstaten...
Svar
3
· Visningar
852
Senast: lundborg
·
E
Foder & Strö hur ser man på en häst om den för för mkt av energi, protein, och för mkt av alla mineralsorter?
Svar
2
· Visningar
683
Senast: pinky
·
B
Foder & Strö Har sett att många använder E och B vitaminer till sina hästar och andra preparat och tillskott. Varför används de och är dom verkligen...
Svar
14
· Visningar
1 545
Senast: bananen26
·
E
Foder & Strö för er som inte ha gjort en höanalys, hur har ni gjort eran foderstat? eller har alla här på buke gjort en höanalys?
Svar
9
· Visningar
1 172
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka