Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej! Vad har ni för erfarenheter av att ge hästarna örter? Har just beställt till mitt sto men har aldrig använt det tidigare...
Svar
9
· Visningar
1 382
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Har letat överallt men inte lyckats hitta mineral stjärnan alltså där man ser vilka mineraler som "slår ut" varandra. Någon som vet var...
Svar
5
· Visningar
802
Senast: TinyWiny
·
F
Foder & Strö Jag vill höra allas åsikter om betfor, jag har hört så mycket om betfor att det är bra, o även att det inte är bra. Men jag vet att... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 489
Senast: pinky
·
I
Foder & Strö hur mkt havre brukar ni ge era hästar totalt tex på vintern när dom får foder tre - fyra gånger dagligen? Jag ger min häst nu, ett...
Svar
15
· Visningar
1 282
Senast: ghost
·
Foder & Strö Står nu med min nyss hemkomna lusitanokorsning. Han har dock gått ner en del under resan och funderar på hur jag på bästa sätt ska få...
Svar
5
· Visningar
850
Senast: Abova
·
Foder & Strö Hejsan! Finns det någon här på buke som fodrar eller fodrat med Eggersmann F, ska varken innehålla melass eller olja... skulle passa...
Svar
2
· Visningar
795
Foder & Strö Nån som har testat att fodra bara med halm istället för hö? Givietvis med kraftfoder så han får i sig det som behövs ändå. Poängen är... 2
Svar
25
· Visningar
2 425
Senast: kickikompis
·
E
Foder & Strö det är för lite fosfor i min foderstat, tänkte på fosforbalans. men hur vet jag hur mkt jag ska ge av det? på hippocampus...
Svar
2
· Visningar
704
Senast: attempt
·
A
Foder & Strö Hur länge kan man räkna med att gräset fortfarande växer i mellersta Sverige?
Svar
8
· Visningar
9 507
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö hur kan man lära sin häst att äta betfor? hon skulle för första gången idag få smaka på det. tog en tugga å spottade ut det... förstår...
Svar
11
· Visningar
997
Foder & Strö Är det nån som har koll på hur mkt 0,2 kg betfor är i dl? Och 1 kg korn i dl? Dum fråga kanske..:smirk: Men frågar ändå;)
Svar
7
· Visningar
832
Senast: Viggen
·
F
Foder & Strö Om hästen går i gräshagar på ren sandmark, hur bör man göra då med doseringen av loppfrö? En gång dagligen hela året eller i perioder...
Svar
1
· Visningar
670
Senast: FidoDog
·
Foder & Strö Vi har äntligen fått hösilage med en kvot på 6 och då trodde jag det skulle va slut men proteintillskott. Men tji fick jag, i alla fall...
Svar
13
· Visningar
1 080
Senast: MonteRose
·
D
Foder & Strö Nu är det dags att börja fodra hästarna efter grässäsongen.. Så jag sitter och försöker knåpa ihop en ungefärlig foderstat till mitt sto...
Svar
8
· Visningar
1 988
K
Foder & Strö Vad kan man ge för kraftfoder till ett svårfött fullblod som måste stå i sjukhage en period framöver, och därför inte får bli för pigg...
Svar
6
· Visningar
1 120
Senast: klabbarparn
·
D
Foder & Strö Vad använder ni för biotin till era kusar? Ska man ha flytande eller pulver? Hur snabbt kan man förvänta sig resultat? Min kuse har...
Svar
9
· Visningar
1 630
L
Foder & Strö Som frågan lyder, vad ger ni era shettisar för foder?:idea: Tacksam för svar:) //Lisa
Svar
5
· Visningar
637
Senast: whitetrash
·
Foder & Strö Jag har funderat lite granna. När man blötlagt betfor någon timme och det har lakats ur; försvinner då inte en massa vattenlösliga...
Svar
8
· Visningar
1 394
Senast: kickikompis
·
S
Foder & Strö Om en häst får många proteinutslag kan man då blanda upp med vanligt hö? Vårt hösilage var väldigt bra med mycket protein i. :confused:
Svar
10
· Visningar
2 500
Senast: zeus
·
Foder & Strö Har en kompis som vill byta ut havren på sin häst till något annat. Hon vill att hennes häst ska få mer ork. Och hon har funderat... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 050
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Plegicil
  • Vilka raser passar in?