Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Här i trakterna är det svårt att få tag i bra hö iår men ensliage finns det gott om. Frågan är om jag redan nu vågar öppna en storbal o...
Svar
12
· Visningar
1 128
Senast: syrran
·
M
Foder & Strö Jag håller på och räknar på foderstat till min häst. Men hela tiden blir det för lite fosfor. Det ligger kring 74-80%. Vad kan man ge...
Svar
18
· Visningar
1 086
Senast: milly
·
Foder & Strö Nu sätter jag mig snart ned och gråter!!:crazy: Fick nytt hö för knapt två veckor sen och det är redan dåligt!!!!!!!!!:devil: Ser... 2
Svar
32
· Visningar
2 766
Senast: mul
·
Foder & Strö Fick ett sms av bonden vi köper hö av : Smältbart råprotein 7.5, Energi 9 mega joule per Kg foder.. Och det betyder?:crazy:
Svar
9
· Visningar
893
Senast: milly
·
S
Foder & Strö Ska man blöta maten till hästen om man ger den typ Kraft och Lucern pellets? Man kan väl ge pellets utan att blötlägga den innan va?
Svar
15
· Visningar
1 153
Senast: Anniiis__
·
M
Foder & Strö vem gor detta och varfor? har aldrig hort talas om nagot liknade... ar det bara jag som ar helt bakom flotet :eek: eller ? jag har...
Svar
12
· Visningar
4 482
E
Foder & Strö Blött, blött, blött...... TS 37% :eek: Smb råprot. 24 g/kg MJ 3,4 MJ/kg Ca 1,3 g/kg P 0,8...
Svar
17
· Visningar
1 464
Senast: Eddas
·
R
Foder & Strö Hur blev höskörden i år? Har dålig koll på sånt men har märkt att det verkar vara svårt att få tag i (bra) hö i år? Det har ju inte...
Svar
2
· Visningar
641
Senast: Remont
·
J
Foder & Strö att ett grovfoder skördats i slutet av juli (i Gävle) har en kvot på 7,3?:confused: Proverna var tagen med borr och jag skickade med...
Svar
13
· Visningar
1 139
Senast: Jaba
·
Foder & Strö Jag sitter och klurar på Elviras foderstat, och det går ganska bra tack vare att höanalysen inte ser så illa ut som jag räknat med.:D...
Svar
9
· Visningar
959
Senast: pinky
·
T
Foder & Strö har ganska nygligen fått hem en ny häst och flyttat in honom i stallet där han ska stå. Hästarna går fortfarande på bete men jag kan...
Svar
5
· Visningar
873
Senast: kisse
·
Foder & Strö Jag ska ev börja ge min häst Krafft Ponny till hösten. Men var finns det för jämförbart från andra fodertillverkare ? Nån som har koll ?
Svar
11
· Visningar
1 059
Senast: ameo
·
Foder & Strö Ja, min häst kom hem idag från strömsholm med behandlade bakknän. Pållarna går på bete fortfarande men vet tyckte att han skulle få...
Svar
4
· Visningar
701
Senast: amalia
·
Foder & Strö Hur mycket väger 10 dl havre? Min häst får för tillfället 50 dl havre om dagen, hur mycket är det i kg? Har tyvärr inte tillgång till... 2
Svar
23
· Visningar
1 636
Senast: rafaela
·
E
Foder & Strö har ett hö som luktar lite syrligt påminner nästan om hösilage, blev pressat när det var hög luftfuktighet ute, vad kan ha hänt har...
Svar
7
· Visningar
1 038
Senast: hillevie
·
Foder & Strö För en tid sedan började två av mina hästar tappa i vikt. Fick då råder att ge dem lusern och det har funkat så där. Kan någon vänlig...
Svar
19
· Visningar
1 319
Senast: Trani
·
Foder & Strö Vet inte var denna tråd skulle ligga men iaf. mina hästar äter ju halmen de skall sova på. ;) Hur går det för er andra med halmen i...
Svar
5
· Visningar
1 099
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Vår stallföreståndare har reserverat ett parti hö åt oss. Det är inte analyserat, sent skördat och ser inte kul ut. Billigt, men blir ju...
Svar
17
· Visningar
1 225
Foder & Strö Läser och hör "överallt" om folk som fodrar sina hästar med aspbarkspellets. Undrar nu; varför ger du dessa? Hur mkt dagligen...
Svar
9
· Visningar
2 697
Senast: Carolrita
·
F
Foder & Strö Vad göra?? Har en ponny som blir fet av luft.... Får nu 4 kg hö (går i en hage med massor av mat) och 1 kg krafft groov. Rids varje...
Svar
14
· Visningar
1 146
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 31