Hö=hopplöst???!

Sv: Hö=hopplöst???!

Den här killen har jag köpt av: Equiforage

SUVERÄN kvalitet, både näringsmässigt och hygieniskt. Inte en enda dålig bal. Kolla där!

Den här killen har jag köpt av: Equiforage

SUVERÄN kvalitet, både näringsmässigt och hygieniskt. Inte en enda dålig bal. Kolla där!

Det låter ju jättebra. :) Har mailat dom.

Ungefärlig pris? Hur långt bort leverar dom? Det stod tyvärr inget telnr för Väst-Sverige?

Senast ändrad:

Puttar upp, någon som vet vad Equiforage kostar?? Är det lika dyrt som Horsehage?

Hö har de senaste åren varit en mardröm..... Superfint vid inläggning och sen är det bara att börja kassera några månader senare.

Nä jag har i år för första gången tagit alla vallarna som ensilage. Faller det väl ut så kommer jag att fortsätta med det....

Det verkar som det bara finns grovfoder i sth och skåne... :crazy:

Bor själva i skåne o har haft ruggiga problem med att få tag i bra hö; bönderna e glada för att pressa för fort här nere med. Ett år försökte vi med rundbalar, skitfina i ytskickten, men när vi öppnade dom var dom så varma in mot mitten att vi inte vågade ha balen i logen för brandrisken:crazy:. Numera köper vi hö från värmland istället, har hittills varit betydligt bättre...

Nej, det är verkligen så att man måste ha skulltorkat för att det ska fungera. Och sen alltid packa in det med skyddande halmbalar.

Jag har inte möjlighet att lagra mitt på något bra sätt så jag har löst det med att jag hämtar hos bonden ca varannan-var tredje vecka. Han har både skulltork samt att han är enormt noggrann med att packa in alla balarna i halm. Höet är suuuper fint!

Hoppas att det löser sig för dig!

Köpte oxå hö för ett tag sen, skulle stödfodra lite för betet var inte så bra just då. Det var oxå väldigt hårt pressat, att inte bönder om några ska kunna det. Det torkar ju inte riktigt. Men ska ha hösilage senare i höst/vinter.
Verkar som att hö inte är på modet längre utan bara hösilage, tänk dom som inte har så många hästar. Dom kan ju inte göra av med en så stor bale på typ 200kg. Finns ju små men är ju skitsvåra att få tag på.Tycker synd om dej. Kan tyvärr inte hjälpa till
Lycka till

Puttar upp, någon som vet vad Equiforage kostar?? Är det lika dyrt som Horsehage?

Vet inte vad Euiforage kostar, men dom har även hö. Jättebra hygienisk kvalitet och bra väden (jag fick alltid välja mellan ett par olika). Har köpt av dom flera säsonger förut. Tror jag betalade 2.50 kg inkl moms och frakt och hjälp med intag upp på "skullen".
Kanontrevliga och proffsiga killar.

En kompis ringde och rådfrågade häromdan. Ett av fodervalen var Equiforage. Perfekt TS och bra värden, dock lite väl dyrt tycker jag då. Drygt 3 kr/kg har jag för mig (blöt vikt...). Men jag är inte helt säker.

Salta höet, hjälper till att dra fukten ur det.

Och sedan vattna det innan utfodring (för att binda ev, sporer) för säkerhets skull

Har tack och lov världens bästa hö/hösilageleverantör.:bow::bow::bow:

Alltid analyserat, hemkört och bra kvalité. Vet att MÅNGA vill köpa av honom, men han har alltid reserverat åt mig och mina föräldrar. Hö´t tar han samma pris för som lantmännen ger i inköp (men vi slipper momsen), och hösilage (småbalar, ca 35-45kg) ca 2,50 kr/kg (kommer inte ihåg TS nu..). Skulle någon bal vara dålig så är det bara att slänga den och säga till honom så får vi en ny. Aldrig några problem mao. Kanske beror det på att han bara är höbonde och själv har haft hästar (hans sista häst köpte jag av honom -94)

Hur mycket hö handlar det om att du behöver? Jag kan få tag på rundbalar från 250kr/styck.. Alltså ungefär 1kr/kg.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Tog hem nytt hö igår, fick göra det akut då nästan allt i min sista hösilage bal var dåligt, alla andra har varit superfina men den...
Svar
3
· Visningar
1 217
Senast: Horse1738
·
Foder & Strö Hade hästen till tandläkare härom veckan och hon kunde konstatera att hästen i fråga saknar två tänder på ena sidan samt att hans övriga...
Svar
9
· Visningar
4 033
Senast: Mustang
·
Hästmänniskan BLää känner jag rent ut sagt. Fick äntligen tag på fint hö som jag hämtade hos en bonde några mil bort för någon vecka sedan. Till och...
2
Svar
26
· Visningar
2 717
Senast: Aliil
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 029
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka