Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Det salt man tillsätter i fodret ska vara utan tillsatt jod, eller?
Svar
3
· Visningar
1 002
Foder & Strö Min 22-åriga ponny fick fång i april,är nu helt återställd Funderar nu på hans foderstat,kan tillägga att han är väldigt...
Svar
9
· Visningar
1 792
Senast: seifur1
·
M
Foder & Strö Vad ger man till en häst på 180 som börjat rata betfor, olja och mineraler? Han går nu på 6 kg ensilage, + 6 timmar i ganska stor...
Svar
5
· Visningar
761
Senast: ang
·
L
Foder & Strö jag har funderat en del med att gå över till Musli foder. Jag har då lite funderingar kring det. Jag hittade Mustang original...
Svar
2
· Visningar
1 009
Foder & Strö Havre som flugit in från öster? Kan man få flyghavre i en havreåker. Vad är det för nåt egentligen?
Svar
6
· Visningar
1 289
B
Foder & Strö jag har en c-ponny som bliv svartsjuk för att mitt varmblod får massa mer kraft än han, jag undrar då vad som är bäst att ge honom så...
Svar
2
· Visningar
961
A
Foder & Strö Har funderingar på att ev gå över till hösilage i vinter i stället för hö eftersom det var ett helsike i vintras med möglande hö. Men... 2
Svar
21
· Visningar
2 039
Senast: stranger
·
Foder & Strö Ja, det vill jag veta;) Vad Hippo Alfa innehåller har jag hittat på deras hemsida, men jag vill veta procentuell andel på de olika...
Svar
7
· Visningar
761
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av något bra företag man kan beställa hö från där man inte behöver tillsätta kraftfoder? Frågar er som skickat...
Svar
5
· Visningar
855
Senast: Thora
·
P
Foder & Strö Jag ger min pålle (på vintern) ade-vitamin, vitafor, c-vitamin, b-vitamin & VSL, men bara vintertid. På sommaren får han b-vitamin varje...
Svar
16
· Visningar
1 143
Senast: PayWay
·
Foder & Strö I stallet ingår havre och nu i sommar har det varit vidirigt mycket svarta ganska stora skalbaggar i havren, och larver vilekt jag antar...
Svar
2
· Visningar
811
Foder & Strö Tjatigt ämne kanske, men vad tycker ni ang. för mycket/för lite hö? Jag har ingen höanalys och vill inte göra det heller pga att hästen...
Svar
8
· Visningar
975
Senast: Totola
·
Foder & Strö vad ska jag ge för foderstat till fångponny? jag känner mig otroligt förvirrad och det finns så många åsikter om vad som e "rätt å fel"...
Svar
10
· Visningar
1 782
Foder & Strö Jag skulle behova lite hjalp och rad. Eftersom jag jobbar i Kina och hara ar ingenting som i sverige och ingenting finns att fa tag...
Svar
3
· Visningar
757
Senast: Centaur
·
M
Foder & Strö Såhär ser min analys ut på höet: Torrs 84% Smråpr 42 Energi, foder 7,4 Ca 6,7 P 1.6 Mg 1,5 K 7,4 Är ingen expert men det är...
Svar
9
· Visningar
868
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Hur mycket selen kan man ge innan det blir "giftigt"? Jag täcker hästarnas selenbehov via foderstaten men behöver ge ett extra...
Svar
1
· Visningar
530
Senast: milly
·
Foder & Strö Jag vet att man inte ska avvänja föl så tidigt men nu tänker de annorlunda i Holland och fölet är hemma om ca 6 timmar... Han kommer...
Svar
6
· Visningar
1 025
Senast: corzette
·
K
Foder & Strö Hur räknar jag på bästa sätt ut hur mkt min häst behöver? Ger nu 1 dl/dag. (stöpta) Borde han få mer? (halvblod, 160 cm, ca 600 kg...
Svar
10
· Visningar
982
Senast: KillerQueen
·
M
Foder & Strö jag har kopt en hast som fatt en valdigt mycket mat och det kanns som felmat :crazy: ...hur mycket och hur snabbt kan jag andra i hennes...
Svar
1
· Visningar
611
·
C
Foder & Strö Har för första gången gjort en hö analys o fattar nada. Torrsubstansen är 84% Råprotein 117g/kg Ts Smältbart råprotein 79g/kg Ts...
Svar
6
· Visningar
1 112
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka