Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Behöber tips på uppiggande foder till min pålle. Han behöver lite mer sprutt i banf bang :p Welsc cov val 7år 154cm normlbyggd i bra...
Svar
2
· Visningar
624
Senast: mariahmia
·
A
Foder & Strö Hej allihopa! Jag har en travare som jag haft i ett år. När jag köpte henne var hon väldigt mager. I vintras fick hon behandling mot...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: Aia
·
F
Foder & Strö Tänkte fråga om någon har ett bra foder att rekomendera? Min 2-åring har lite dåligt hull och står nu på fri tillgång på hö + 2 kg...
Svar
3
· Visningar
775
Senast: frogeyes
·
M
Foder & Strö Har en häst som har dåliga hovar, fodrar henne givetvis med biotin. Men undrar nu om det finns något fodermedel som är bra för hovarna?
Svar
18
· Visningar
1 710
Senast: aski1
·
M
Foder & Strö Jag undrar om någon här fodrar med denna musli. Den innehåller lucern mm. Min fråga är då hur konsistensen är? Är det som vanlig musli...
Svar
5
· Visningar
909
Senast: Punkity
·
J
Foder & Strö Jag har en 6årig travare som jag nu använder som ridhäst... tyckte han blev alldeles för övertänd av havre, så jag bytte till korn och...
Svar
16
· Visningar
1 038
J
Foder & Strö Mitt sto fick föl 31 maj och nu börjar hon tappa hullet. :( Jag behöver lite råd och tips om hur jag ska hålla hullet allra bäst.
Svar
7
· Visningar
790
Senast: Natasja
·
Foder & Strö Är lite nyfiken och har inte hittat ngn diskussion ang. detta på forumet, finns det redan en sån får ni hänvisa mig! Är lite nyfiken... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 240
Senast: Tuva-Li
·
Foder & Strö Är det någon som vet om det är korn i Krafft grund och i så fall hur mycket? Jag har läst på innehållsförteckningen och kan faktiskt...
Svar
1
· Visningar
576
Foder & Strö Jag vet att det finns massor av trådar om höanalyser, men jag är väl dum i huvudet då för jag förstår ändå inte :confused: Jag har...
Svar
4
· Visningar
847
Foder & Strö Bor nere i sydsverige och för två veckor sedan hade vi kanonväder och bönderna tröskade dygnet runt. Halmen såg kanonfin ut. Nu har det...
Svar
3
· Visningar
2 872
Senast: TomasN
·
N
Foder & Strö Köper hösilage av en STOR hösilage producent! Var för ngn vecka sedan och köpte 11st 35kg balar och har funnit mögel vid öppnande i 4 av...
Svar
19
· Visningar
2 081
Senast: Ninne77
·
Foder & Strö Varför och när ger ni era hästar det? I vilken form (hackad strå, pellets eller tex lucern mix) och hur mycket? Jag har ev. tänkt...
Svar
9
· Visningar
1 006
A
Foder & Strö Vad ger ni era hästar i boxen? Vad är egentligen skillnaden?
Svar
13
· Visningar
3 367
I
Foder & Strö Jag blir inte klok på det här med kvoter. Vilken nytta har man egentligen av den mellan smältbart råprotein och energi? Om man tar...
Svar
11
· Visningar
1 821
Senast: amalia
·
T
Foder & Strö Ni som ger era hästar Glucosamin, vart köper ni det och vad kostar det ungefär? Har ni märkt någon skillnad sen ni började ge det?
Svar
5
· Visningar
823
Senast: Trampe
·
M
Foder & Strö Om jag öppnar en hösliagebal måste jag förbruka den på ca 3 dagar för att det inte ska bli förstört. Men om jag öppnar balen och delar... 2
Svar
21
· Visningar
2 140
Senast: Strajder
·
Foder & Strö Har nyss fått köpa hö från ett annat ställe då han vi brukar köpa hö av hade slut för säsongen.I detta hö(ingen analys,snart bete) är...
Svar
5
· Visningar
1 827
Senast: Strajder
·
Foder & Strö Kan man ge en häst både Enzion och Kiselgur samtidigt? hästen i fråga har väldigt dåliga hovar, skorna sitter högst 2 veckor och...
Svar
5
· Visningar
1 051
Senast: Inka-90
·
Foder & Strö efter mkt om och men tänkte jag byta från hö till hösilage...:crazy: vad jag vet har han bara ätit hö och nu sen i slutet på juni har...
Svar
2
· Visningar
736
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit
  • SWB, hög ridbarhet och hög hållvarhet?
Tillbaka