Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Foder & Strö Jag ger min häst detta foder, men "kompletterar" med betfor, Hoof Aid (på inrådan av hovslagare) samt vitlök (pga lätt hosta, kanske... 2
Svar
25
· Visningar
2 967
Senast: Carroo
·
Foder & Strö Pls berätta om era foderstater så jag kan få lite inspiration. Får nämligen inte riktigt till det med mitt sto (som har en 7-månaders...
Svar
5
· Visningar
794
Senast: Masse
·
Foder & Strö Min tvåårshingst har RASAT i hull och muskulatur, förmodligen pga att han inte haft ro att stå stilla på betet och äta pga alla insekter... 2
Svar
31
· Visningar
2 146
Senast: lundborg
·
Foder & Strö I nyaste islandshästen stod det att man inte skulle ge hästar vitlök eftersom hästar tydligen inte tål lökväxter. Ngn mer som hört detta?
Svar
16
· Visningar
1 057
Senast: suisyola
·
Foder & Strö Skall för första gången analysera höet, men hur gör jag och var skickar jag det? Vad ligger priset på? Hjälp tack! :D
Svar
2
· Visningar
4 120
Foder & Strö Min häst har de senaste dagarna varit svullen i benen på morgonen då jag ska släppa ut henne. När hon går så försvinner svullnaden. De...
Svar
2
· Visningar
668
Senast: Aliina
·
M
Foder & Strö vilket färdigfoder är bäst till en vuxen häst som rids normalhårt?vill helst ha ett som är bra, men ändå ganska billigt(och som finns på...
Svar
3
· Visningar
661
Senast: c0pyright
·
S
Foder & Strö Om hösilaget har högt protein och energivärde och hästen skall gå på fri tillgång, kan man ge den något som gör att energi och...
Svar
6
· Visningar
897
Senast: Summer-87
·
F
Foder & Strö Heej, Min ponny slutade gå på Krafft pellets (och allt annat pellets) när jag fick reda på av en hästtandläkare att det orsakar fel i... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 505
Senast: Totola
·
Foder & Strö Vårat hö täcker hela hästarnas behov i år :D, dock är proteinet lite onödigt högt... Kvoten hamnar på 8,4... Vad säger ni, skall jag...
Svar
8
· Visningar
1 269
Foder & Strö Är det någon som har erfarenhet av detta foder? Funderar att köpa det till mina shetland, läste att det innehåller mkt lite protein men...
Svar
5
· Visningar
774
Senast: janna
·
Foder & Strö Vi har tänkt testa ett nytt foder till våra hästar (lite olika anledningar). Har själv räknat foderstaterna så jag vet vilken sort JAG...
Svar
6
· Visningar
957
Foder & Strö Vi har fått in små "flugor/kryp" i foderkammaren. Troligen kom de med havren vi köpte sist. Det är inte vanliga banan flugor men samma...
Svar
3
· Visningar
1 013
Foder & Strö Hur påverkas ensilaget och hästen om man har får mördarsniglar i ensilaget? Någon som vet? Bettan
Svar
2
· Visningar
733
Senast: Calippo
·
Foder & Strö Såhär i pälssättningstider undrar jag vad ni använder för b-vitaminpreparat till era hästar. Vore fint att få veta vad ni anser är...
Svar
14
· Visningar
1 166
Senast: janna
·
Foder & Strö FUnderade på det här med glucosamin. Min polle har ju lite problem med muskelaturen i bakpartiet och är där av lite stel. Hon...
Svar
13
· Visningar
1 034
Senast: tinafinis
·
Foder & Strö har fått möjligheten att välja mellan olika höskördar nu iår, och jag vill veta vilken ni tycker är bäst. (vet ingenting om värden)...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: milly
·
M
Foder & Strö Har ett fullblods sto på 22 år som rids lite lätt. Problemet är att hon är svår att hålla i hull och dessutom tycker att mat är ganska... 2
Svar
22
· Visningar
1 959
Senast: miisen80
·
P
Foder & Strö ...brukar det ta innan man får svaret på sin analys? Har skickat in ett prov till Analycen och undrar om de brukar vara snabba med svar...
Svar
4
· Visningar
764
Senast: pion
·
N
Foder & Strö Tänkte bara fråga, ni som ger linfrökaka ska man blöta upp det el ge den som den är? och hur mycket ger ni per dag? till ett halvblod...
Svar
9
· Visningar
1 394
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka