Krafft - pellets= Inte bra?

Sv: Krafft - pellets= Inte bra?

Tror folk på precis allt som sägs? Sväljer det med hull och hår utan det minsta kritiskt tänkande?
Är det inte bättre att ta reda på ordentliga fakta istället för att bara sprida skrönor och rykten vidare?

Givetvis är kritiskt tänkande önskvärt innan man sprider sina "sanningar" eller åtminstone att man inte säger det som ett faktum, utan som vad man tror.
Men inom hästvärlden finns det mycket som inte är bevisat, inte har någon forskning bakom sig. Det finns det i vanliga livet också. För att ta ett exempel (obs! detta är inget jag VET utan fått höra av en veterinär! ;) ) så finns det ingen forskning som visar att massage och stretching gör någon egentlig nytta, mer än att det är behagligt och får igång blodcirkulationen, såna småsaker sas. Ändå är det väldigt accepterat i vårt samhälle och många är villiga att lägga pengar på det. Min poäng är - varför ska man fästa sig vid "bevis" och forskning om det är något man tror på (för att det känns logiskt och inte heller är bevisat "dåligt") eller som man av erfarenhet tycker hjälper?

Lite svammel från mig! ;)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 954
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 469
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 834
Senast: Ceta
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 135
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka