Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har belutat mig för att köpa ett färdig foder till min häst. Hon har inte gått upp i vikt som hon ska (hon är helt frisk) så jag tänkte...
Svar
5
· Visningar
795
Senast: ss5
·
M
Foder & Strö Nu har jag fixat foderstatsprogrammet Pchorse. Det är toppen bra. Men det är mycket att lära sig med det! Jag var lite ivrig så jag...
Svar
1
· Visningar
909
Senast: milly
·
K
Foder & Strö Hur länge håller sig oöppnade hösilage balar? Någon som vet eller kan ta reda på det? MVH Katja
Svar
4
· Visningar
782
Senast: KLNF
·
Foder & Strö Jag har räknat ut 4 foderstater nu så gott det går men det känns inte helt korrekt. Kan det verkligen stämma att min åring som är...
Svar
15
· Visningar
1 129
Senast: ameo
·
Foder & Strö Vad säger ni, ska man eller ska man inte ge betfor till en travhäst som har lätt att få korsförlamning?
Svar
7
· Visningar
1 182
S
Foder & Strö Vad är skillnaden mellan "vanlig" betfor och betfor i pelletsform? 2
Svar
22
· Visningar
2 081
C
Foder & Strö Vet nån hur myket kalcium, fosfor, magnesium och selen det är i Dodson och Horells Leisure Mix och Pasture Mix? hittar det inte på...
Svar
3
· Visningar
847
Foder & Strö Hur påverkar det den vuxna hästen om kvoten ligger på 8?
Svar
10
· Visningar
957
Senast: Carolrita
·
Foder & Strö Vad har ni för fodertunnor? Alla är ju så dyra :/ 2 3
Svar
49
· Visningar
12 762
Senast: bollen__
·
Foder & Strö Jag har ett travsto på 19 år, hon får rejält med hö men inte så mycket kraftoder. Ca 0,5 l x 3ggr/dag av Dodson & Horrell Pasture Mix...
Svar
9
· Visningar
1 259
Senast: Carolrita
·
Foder & Strö Från början (för hundra år sedan :p) "lärde" jag mig att förstaskörds-hö var mycket kraftigare än t ex 2:a skörden eller en ev 3:e...
Svar
19
· Visningar
4 194
Senast: Camilla_H
·
P
Foder & Strö Har idag fått svar på den höanalys jag skickat in. Hur tycker ni att det ser ut till ett 12-årigt New Forest sto (150cm och 420kg...
Svar
9
· Visningar
1 051
Senast: pion
·
Foder & Strö jag har ett sto på 3 år som är under inridning men ej sutten på än. så kan inte direkt säga att hon arbetar. tar det lugnt och fint...
Svar
2
· Visningar
1 021
Senast: arbetsovillig
·
F
Foder & Strö Jag har läst någonstans att man inte ska ge salt till föl, men hur gör man då på betet? De andra hästarna behöver ju ha sin saltsten...
Svar
4
· Visningar
1 008
Senast: Mynta2
·
L
Foder & Strö är det samma värden i dessa? vilket är mest prisvärt per kg? någon som vet?
Svar
14
· Visningar
4 625
Senast: lundborg
·
Foder & Strö Igår upptäckte jag massvis med små insekter i mina fodertunnor... jätteäckligt :eek: Trodde först det var damm på kanten men såg sen att...
Svar
2
· Visningar
1 105
Senast: godishanna
·
Foder & Strö Hehe, fick höra av bonden att TS halten på höet vi köpt ligger på hela 90!!:angel: Detta var första skörden som han fick in innan...
Svar
4
· Visningar
719
·
Foder & Strö Jag sitter och läser lite om olika fodersorter och tillskott och blir väldigt fundersam. Hur många vet egentligen varför de ger... 2
Svar
23
· Visningar
2 489
Senast: attempt
·
Foder & Strö Jag har stött på ett påstående om att ponnyer inte ska äta betfor för att de inte kan omvandla sockerbetorna till energi utan att det... 2 3
Svar
43
· Visningar
4 229
·
Foder & Strö Har tyvärr inget kort som är i bra vinkel. Men jag kan ju fråga ändå. Min shettis har gått på magert bete hela sommaren, men har...
Svar
10
· Visningar
1 536
Senast: tgd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka