Fodertunna

Sv: Fodertunna

*kl*

Jag har dessa från Ikea:
20659_PE105805_S3.jpg

De rymmer 96l (en hel Krafft grund-säck :) ) och går hur bra som helst att stapla=platssparande. Bästa investeringen till foderrummet hittils!

Om Du har plats så är det toppen med en uttjänt frysbox. Finns i olika storlekar, ofta med två fack och de är alltid gratis. Kolla med en vitvaruhandel. De får ta emot trasiga frysboxar. Se bara till att du inte behöver ta med motorn. Det gör den tung.
Fodret håller sig - ingen fukt kommer in och heller inga möss.

Nån som bor i närheten av mig kan få komma och hämta gratis :p
Vi har gamla limtunnor, ordentligt diskade naturligtvis, ingen av hästarna har visat tecken på förgiftning :angel:
Stora tunnor, går i två 20-25 kg säckar.

Har gammla sill tunnor, har naturligtvis tvättat ur dom noggrannt innan jag andvände dom men de är stora och bra och får plats mycket i dom......

KL

Jag köpte mina på Granngården. De kostade ca 130:- styck med lock. Köpte en minder till mineralsäcken för 80:- tror jag. De funkar jättebra. Nackdelen är väl dock att man inte kan stapla som de som fanns på IKEA. De verkade ju skitbra.

Ja Ikeas tunnor är svinbra, en kompis har dem och hade dem i mitt stall när hon stod uppstallad hos oss. Mycket enkelt.
Dock blev dessa inget alternativ för mig då jag har många mil till närmaste ikea. suck!

KL
jag har köpt tunnor på ÖB i olika stl. den dyraste kostade nog ca 150kr (200liters)
sen köpte jag mindre till mineralerna för ca 70 spänn

Jag köpte mina fodertunnor, typ just den där med *H* på... på Överskottsbolaget, Rusta har också mkt sånt.

KL
jag har köpt tunnor på ÖB i olika stl. den dyraste kostade nog ca 150kr (200liters)
sen köpte jag mindre till mineralerna för ca 70 spänn
Mitt ÖOB verkar inte ha några fodertunnor alls. Var dit och letade när jag var i akut behov, och visste att Rustas var slut.
Hittade du dem på hästavdelningen eller var det på någon annan avdelning? Jag kanske letade på fel ställe...

aa dom är verklingen dyra !:crazy: Men jag fick med pappa till lantmännen och sa att jag skulle köpa ny mat och en foder tunna. Sa att det kommer bli lite dyrt, men han sa inget:) Tror tunnan kosta 250 kr. Den är grå och är bra =)
Sen har jag tunnor från hundfoder.

VARNING FÖR RUSTAS TUNNOR! MÖGLAR!!

Har dock inte haft problem med mina Rusta tunnor...Har ju 7 stycken här hemma och ingen har varit inne och reklamerat eller sagt något...det måste nästan var något annat som gjort att det möglat.

Håller med dej, det bästa är en frysbox, garanterat syretätt, vitaminer och annat stannar kvar + att det går att ha flera olika säckar stående i den. :banana:

Jag har en fodertunna från ÖoB, ca 90:-, och en från en foderaffär, ca 120:-. Det viktigaste tycker jag är att de är plana upptill så att man kan ställa saker på dem, då foderrummet i stallet är ganska litet. Båda rymmer en Hipposäck på 20 kg, men jag får inte ner en Betforsäck på 25kg i någon av dem, så jag funderar på att skaffa en större.

Någon som vet om de finns fodertunnor till bra priser i ullared ?
måste skaffa några till ganska stora, men vet inte vart man ska få tag på billigast möjligt!

Har köpt 2 svarta tunnor på Rusta för 99 kr st. Bra tunnor, man får plats med en havresäck 25 kg.
Köpte sen en tunna på ÖB, 50 liter med lock för 99 kr + lock. Men tjejen i kassan glömde att ta betalt för locket...:rofl:

Liknande trådar

Övr. Hund Är det någon som vet var man kan köpa en liten, gärna billig fodertunna med ordentligt tättslutande lock? En fodertunna passande typ 2kg...
Svar
9
· Visningar
747
Senast: Flavor
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
2 041
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av kollagen- tillskott till häst med ligament- / senskada ? Självklart är hästen under vet uppsyn och nu även...
Svar
0
· Visningar
169
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka