Fodertunna

Sv: Fodertunna

Vilken avdelning på ÖOB hittar ni fodertunnor? Jag hittar nämligen inte någon alls.
Skulle vilja få ner hela betforsäcken i en tunna..
Ryms en hel betforsäck(25kg) i din 50 liters tunna?

Inte på djuravdelning, mer på tunn och hinkavdelning, hushåll mm.
Jag har inte provat, har havre där. Får plats mer än en säck där, minst 40 kg havre. Bra lock, knäpps fast under kanten.
Locket kostar 49 eller 59 kr, beroende på storlek på tunnan. De hade 3 stl, 30-50-70 liter på här på ÖB i Uppsala.

*kl*

Ikeas tunnor, hur stor är öppningen på dem? Får man ner ett vanligt krafftmått utan problem, och blir det inte bökigt när man ska ha upp det sista på botten? Verkar annars vara ganska smidigt att kunna stapla...

Å jag hakar på å frågar om Ikea tunnorna, tror ni att det går i en säck lusernpellets på 25 kg?

Jag tror nog de går i, för jag har en tunna för 50 liter tror jag. ev 75 men den tunnan blir iaf halvfull av en säck på 25 kg..
dock ingen ikea tunna men utrymmet blir väl detsamma.

Liknande trådar

Övr. Hund Är det någon som vet var man kan köpa en liten, gärna billig fodertunna med ordentligt tättslutande lock? En fodertunna passande typ 2kg...
Svar
9
· Visningar
747
Senast: Flavor
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
2 041
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av kollagen- tillskott till häst med ligament- / senskada ? Självklart är hästen under vet uppsyn och nu även...
Svar
0
· Visningar
169
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka