Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur länge får kraft pellets ligga blött? har problemet att vi måste blöta det dagen innan , för det är någon annan som fodrar och...
Svar
8
· Visningar
1 265
Senast: flurrizen
·
Foder & Strö Min shettis är tjock men vill få han small. Vad ger ni era shettisar som ni vill ha smalla ?? 2 3
Svar
53
· Visningar
4 035
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Jag har börjat ge min häst Magtarm eftersom vi har flyttat till ett nytt bete. Egentligen skulle jag vilja ge honom foderjäst egentligen...
Svar
6
· Visningar
939
Senast: Natasja
·
A
Foder & Strö Finns det någon här som använder/använt sig utav detta?? Är intresserad att höra åsikterna om detta. Har det funkat? Hur länge har er/a...
Svar
7
· Visningar
1 465
Senast: Ammon
·
Foder & Strö Vet ni om det på något vis är skadligt att blötlägga exempelvis e-vitamin (pulver), tocosel osv tillsammans med betfor och lucern? Att...
Svar
4
· Visningar
2 005
Senast: Lalle
·
Foder & Strö vilket foder är att rekomendera till en häst som blivit tjock av att gå på bete? hästen i fråga är mkt lättfödd...:angel: finns det ngt... 2
Svar
34
· Visningar
3 350
Senast: gutenviks
·
Foder & Strö Tänkte på det här med SJ i förhållande till den "övriga" foderstaten. Hur blir det med Mg,P,Ca och allt dt där man tillsätter 70 gram...
Svar
2
· Visningar
683
·
Foder & Strö Måste veta värdena för lusernen,men sidan vill inte funka för mig :mad: så jag hoppas att nån här har siffrorna uppskrivna lr kan dom...
Svar
2
· Visningar
615
·
M
Foder & Strö Hej, har nyligen blivit med häst, är fodervärd till ett halvblossto på 24år, hon rids inte varje dag utan ca 4ggr/v.Hon går ute...
Svar
4
· Visningar
673
Senast: monik
·
J
Foder & Strö Hej! Min ponny ska gå ut i en hage på ca 30 ha tillsammans med 4 andra hästar. Hon är i en bra kondition, tränas ordentligt, perfekt i...
Svar
1
· Visningar
862
Foder & Strö Kan någon ge mig ett råd om foder till min arab. Har ingen analys på hö, bor på ett stall där man köper in olika partier och ständiga...
Svar
14
· Visningar
939
Foder & Strö Spinnoff på Krafft-pelletstråden. Följande uttalande hittade jag på ett av våra stora försäkringsbolags hemsida: "Det kan vara bra att... 2
Svar
23
· Visningar
2 061
Senast: Helan
·
M
Foder & Strö Vad är det för skillnad näringsmässigt på fibergi för ponnyer och fibergi, den vanliga, bas?
Svar
1
· Visningar
643
T
Foder & Strö Vet ej om den hör hemma på foder eller hästhantering/hästvård.... Lånade först en tråd men tror att den passar bättre här... Kanske... 2 3
Svar
48
· Visningar
6 022
Senast: kickikompis
·
Foder & Strö Hej! Jag har två val när det gäller mina foderrutiner, undrar hur ni skulle ha gjort: Min pålle kommer få ca 10 kg hö och 2 liter...
Svar
18
· Visningar
1 154
Foder & Strö Nu när det börjar bli frost på nätterna börjar vi med fånghästar få fångest igen!:crazy: Men hur ligger det till... *Om det vart... 2
Svar
35
· Visningar
4 904
Senast: Toria
·
E
Foder & Strö ... för att förebygga sandkolik - hur mycket ger ni? Jag ringde Helsingborgs djursjukhus för att fråga hur mycket som är lämpligt och...
Svar
13
· Visningar
1 144
Senast: Spirit
·
Foder & Strö Tänkte att vi kunde hjälpas åt att göra en aktuell volymviktstabell för foder! Jag lägger in några som jag har koll på, i...
Svar
3
· Visningar
1 300
Senast: ameo
·
Foder & Strö så har även jag fått min analys men jag är helt värdelös på att räkna kvoten och även veta vad jag behöver komplettera med när det...
Svar
5
· Visningar
856
Senast: attempt
·
W
Foder & Strö hej hoppas ni kan dela med er av era funderingar och erfarenheter.. har en b ponny o undrar nu vad jag ska ha för nå mat i hagen i... 2
Svar
23
· Visningar
2 407
Senast: Theresa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka