hö eller hösilage?!?!?

Sv: hö eller hösilage?!?!?

Lessen om jag kapar frågan, men hur länge ska hösilaget vara inplastat innan man kan börja använda det?

Man kan i princip ge direkt men för att ensilageprocessen ska ha stabiliserat balen brukar man säga två veckor efter plastning. Hö däremot kan man ge direkt när det torkat.

*Kl*

Jag ger min polle hösilage på vintern. (Vaccineras) Men har hö när de börjar bli varmare.

Tycker det är super med hösilage, det kommer hemkört och inställt på logen så fort vi ringer efter mer. Såå skönt att slippa hämta och bära hö...
Under de tre åren vi har haft hösilage har bara en bal varit dålig och den blev bortkörd och utbytt dagen efter.
Så för oss är detta ett bra alternativ, samt att hästarna tycker mer om det!

Liknande trådar

Foder & Strö Till hösten flyttar jag till ett stall där man köper in sitt eget grovfoder. Det blir första gången jag på egen hand köper in grovfoder...
Svar
2
· Visningar
1 158
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Hur är det med er som har fri tillgång, ger väldigt mkt hö ? Jag har nog aldrig hört någon säga att man INTE ska ge för mycket hö, men...
Svar
7
· Visningar
1 703
Senast: Linnea_
·
Foder & Strö Hej! Står inför ett dilemma med vinterns foder som jag kanske kan få lite feedback på. Jag har beställt och redan betalat för hälften...
Svar
8
· Visningar
2 750
Övr. Hund Hej! Det här är mitt första inlägg på forumet och jag måste få råd av er kloka. Jag har sån obeskrivlig ångest just nu och vet inte hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 966

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka