Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har snappat upp på annan plats på webben att en agronom som föreläst om foder sagt att sent skördat hö är det som är bäst för...
Svar
14
· Visningar
1 376
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Köpte müsli till min häst nu, han är ju otroligt smal, ja undernärd o det han ska han mest utav är ju stråfoder, så han går dels på bete...
Svar
4
· Visningar
757
Foder & Strö Nån som har nån erfarenhet av det? Jag ska börja ge det till min arabhingst som tappat väldigt mycket i vikt nu i sommar. Så tänkte höra...
Svar
1
· Visningar
628
Foder & Strö Ni som använder Mustangs müslifoder - vad betalar ni och vilken sort? Jag kan hitta i gamla trådar att det är lite bättre pris på det...
Svar
13
· Visningar
1 637
M
Foder & Strö Vad har ni för värden på ert hö eller hösilage i år? Anser ni att det är bra värden i år eller dåliga generellt?? Vart i vårt långa...
Svar
6
· Visningar
948
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Min shettis har inte fått någon saltsten på ca 2 månader pga av fång, hur länge kan dom vara utan att få det ? Salt alltså ? Hej... 2
Svar
20
· Visningar
1 520
Senast: Hambo
·
Foder & Strö Jag vill se bilder på olika typer av foderbord och foderhäckar! Ni som fodrar med fritt grovfoder ute hur fodrar ni och på vad... 2
Svar
22
· Visningar
6 563
Senast: axel
·
P
Foder & Strö Jag ska börja ge linfröolja till mina två hästar. Ska prova med tanke på deras klåda i man och svans. Men hur mycket ska jag ge? Den ena... 2
Svar
24
· Visningar
2 344
Senast: pion
·
F
Foder & Strö Ni som har fodrat med detta foder... Hur mycket gav ni era hästar av det... det är ju rätt så jäkla svindyrt menar jag:crazy: ... men...
Svar
10
· Visningar
2 768
Senast: burninglove
·
Foder & Strö Vart kan jag köpa Alger till häst??
Svar
5
· Visningar
749
Senast: fettso
·
H
Foder & Strö Hur gör ni? Vaccinera eller inte? Jag har alltid varit för att vaccinera, har vaccinerat mina hästar och så.. Men nu börjar folk (alla...
Svar
5
· Visningar
776
Senast: ancan
·
C
Foder & Strö Hejsan. Jag undrar hur man räknar in Chenival Plus i foderstaten? Det står ju att det hö, havre, chenival Plus och kalk, ger en allsidig...
Svar
1
· Visningar
938
Senast: valvis
·
A
Foder & Strö Hur fodrar ni era hästar nu under betesperioden? Vi började stödfodra igår med hö, de var rejält hungriga trots att det finns rätt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 630
Senast: nexxa
·
K
Foder & Strö Finns det någon som fodrar med det? Vad tycker ni om det? Har sett att Green Power har strå-lusern utan melass som kallas alfalfa och... 2 3
Svar
50
· Visningar
5 781
Senast: sissu
·
Foder & Strö Jag har satt igång min häst efter sommarvilan och hon har tyvärr fallit ur en del under vilan. Nu har hon fått lite mage men är...
Svar
8
· Visningar
906
V
Foder & Strö Först måste jag säg att jag inte riktigt fått klämm på den direkta skillnaden mellan ensilage och silage :o Vad jag förstått är där i... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 107
Senast: Invinciblestables
·
R
Foder & Strö Är det bra eller dåligt för hästar att äta hasselnötter????
Svar
9
· Visningar
4 216
Senast: kickikompis
·
Foder & Strö Jag har av olika anledningar inte behövt köpa kraftfoder på flera år till någon häst, men nu nyligen var jag och skulle göra det till...
Svar
2
· Visningar
652
Senast: Korallen
·
Foder & Strö när era hästar inte vill äta tillskotten ni ger. Jag ska ge min ettåring tillskott för han har dåliga hovar. jag fick av en kompis... 2
Svar
23
· Visningar
1 941
S
Foder & Strö Nu blir jag väl helt dumförklarad, men jaja, inget att göra åt. Läste iaf nånstans här inne att om hästen lätt blir bukig av mycket... 2
Svar
26
· Visningar
2 375
Senast: Bubbla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka