Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Foder & Strö Ni som ger era hästar havre; Vad er ni mer? Jag ska börja ge (havre och lucern om han behöver) istället för krafft. Undrar vilka...
Svar
8
· Visningar
857
Foder & Strö Fick lära mej för läänge sedan att sensommargräset minskar i energivärde ju närma hösten kommer men att det är mer proteinrikt än...
Svar
10
· Visningar
952
Senast: Bubbla
·
Foder & Strö jag har precis köpt ett sto, halvblod av den grövre typen på 3 år. hon är inte inriden men vi ska börja lite smått nu när hon fått känna...
Svar
3
· Visningar
1 386
Senast: pinky
·
A
Foder & Strö Vad använder du idag? Hösilage Ensilage Hårdpressat hö Löspressat hö Om det fanns småbal hösilage skulle du köpa det istället... 2
Svar
21
· Visningar
1 700
Senast: Egonson
·
E
Foder & Strö Min häst har skit-kassa hovar för tillfället, skorna (och hovväggarna..) flyger och inget verkar hjälpa. Samtidigt äter hon Glucosamin...
Svar
4
· Visningar
1 018
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Har någon hört talas om detta och om det verkligen ger någon effekt? Så här står det i reklamen; "Engångsprodukt för nyfödda föl...
Svar
4
· Visningar
1 050
Senast: Camigween
·
W
Foder & Strö Hur mycket grovfoder, vilket och hur mycket kraft? Detta är så klart inget jag baserar min fodergiva på, bara intressant vad folk väljer... 2
Svar
22
· Visningar
2 381
Senast: trazel
·
Foder & Strö Jahapp, då har min halmbonde övergivet vete i år och jag står inför ett dilemma i vilket jag skall välja. Alternativen är kornhalm...
Svar
7
· Visningar
3 481
Senast: arabia
·
L
Foder & Strö Hejsan! Tänkte bara höra vid vilka tidpunkter ni ger era hästar? Dels när de bara får frukost och kvällsmat, och sedan i vinter när... 2
Svar
30
· Visningar
1 853
Senast: flurrizen
·
M
Foder & Strö Har en häst som är rätt trög. Undrar om ni har någon erfarenhet av vilket foder som då är bäst att ge, alt. nått bra fodertillskott med...
Svar
2
· Visningar
1 098
Senast: milly
·
S
Foder & Strö Hej... frågvisa jag är här igen och frågar...men frågar mn inte så får man inget veta.. vad är det för skillnad på höensilage och ensilage?
Svar
4
· Visningar
2 538
Senast: Miss Cloud
·
L
Foder & Strö Hej! Vi har två lättfödda islandshästar som vanligen äter bara hö eller gräs och kompletterande vitaminer och mineraler. Under flera år...
Svar
3
· Visningar
795
Senast: Lilla_My
·
Foder & Strö Man kan genom http://www.unisus.se/ beställa en foderstat till sin häst bara man har värderna för höet. Det kostar 250 kr. DÅ jag...
Svar
5
· Visningar
757
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö Har en pålle som just nu går på Fentylbutazon (anti-inflammatoriskt pulver) som uppenbarligen smakar extremt illa för hon vägrar att äta...
Svar
6
· Visningar
2 174
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Då min häst har varit skadad i ett antal månader har han tappat en hel del muskler. Han sätts nu igång långsamt. Då stallägaren inte...
Svar
4
· Visningar
1 247
Foder & Strö Alltså, vet nån ungefär vad en liter kraft väger? Min pålle ska äta mustang müsli. Men om han ska äta t ex 1 kg, vad motsvarar det i...
Svar
8
· Visningar
9 483
Senast: Natasja
·
Foder & Strö typ höhäck eller liknande var kan man få tag på dessa eller hur gör man en ? har en häst som trampar runt höet i hela boxen vilket inte...
Svar
1
· Visningar
651
Senast: Strajder
·
Foder & Strö min häst är smal av sig. då är det protein dom ska ha va? eller? vilka foder innehåller mycker protein? Kvittar om de e mycket...
Svar
17
· Visningar
1 332
Senast: tinafinis
·
Foder & Strö Nu är det min tur att ställa fångfrågor.. Min fånghäst går nu på hö (inget bete), och ska vänjas över till hösilage nu. Men frågan är...
Svar
4
· Visningar
836
Senast: Ylva86
·
P
Foder & Strö hejsan har en korsnings ponny på 21 år som är jätte pigg men han har svårt att hålla hullet under vintern, magrar rätt mycket, höet är...
Svar
15
· Visningar
1 791
Senast: Ylva86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka