Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vi har ett äldre halvblodssto i stallet (25 år) som det senast året haft svårt att hålla både hull och muskulatur. I våras vände det...
Svar
4
· Visningar
984
Senast: bigganl
·
J
Foder & Strö Vårt hö har stått en vecka i en box tillsammans med annat hö, som visat sej innehålle vitmögel. Så fort de upptäckes slängde ägarna...
Svar
1
· Visningar
1 000
E
Foder & Strö Jag har förut gett min häst havre, krafft groov, betfor och lucern och därför ej behövt ge några mineraler. Men nu tänkte jag ändra till...
Svar
11
· Visningar
1 354
Senast: pinky
·
Foder & Strö Är det ngn som har en sådan till sin häst?? Jag vill köpa sån till mina hästar!! Finns det ngn hemsida som säljer dom.. hitta en,men... 9 10 11
Svar
213
· Visningar
20 694
Senast: Alemf
·
Foder & Strö Ni som köper små rundbalar, vad betalar ni per kg i år? Hur många lager plast är det på dem? Ts? Vikt?
Svar
2
· Visningar
1 391
N
Foder & Strö Vad har ni får åsikter om sommarbetets vara eller icke vara? Ni som inte släpper era hästar på gräs hur resonerar ni? Eventuella...
Svar
6
· Visningar
1 695
Senast: arabia
·
Foder & Strö Har fått reda på att min häst har dålig tandstatus, enligt vet har hon inga tuggytor:confused: citerar journalen: Tandkoll: inga...
Svar
14
· Visningar
2 524
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Hur är det om balarna redan är rullade och ligger ute på åkern för hämtning och det regnar på dom?? Så är nämligen fallet - jag sitter...
Svar
8
· Visningar
1 415
Senast: Elshaya
·
S
Foder & Strö Höskörd igår med bonden som höet köps av, men bonden villa inte jobba för länge igår kväll så en stor del kom inte in, nu började det...
Svar
18
· Visningar
7 562
A
Foder & Strö Vad har ni för erfarenheter av soja? Är det ett bra protein tillskott eller är de bättre med t.ex. lusern? Har en häst som behöver... 2
Svar
29
· Visningar
2 590
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hösilaget 5.6 MJ/kg foder och en kvot på 8.55. Hästen ifråga täcker inte sitt behov på enbart hösilage utan behöver lite...
Svar
5
· Visningar
761
Senast: 95johsv
·
Foder & Strö Stämmer det att hästar blir lösare i magen av rapsolja? Eller kanske alla oljor? Har läst att vissa ger uppemot 7 dl rapsolja/dag och...
Svar
2
· Visningar
1 544
Senast: Kaki
·
F
Foder & Strö Många jag känner utfodrar sina hästar efter arbete, är det bra och vad har det för effekt?
Svar
17
· Visningar
1 662
L
Foder & Strö vet någon något energi s¨nålt foder isåfall skriv för min häst är ett krut baket och hon får 1-1,5 dl betfor och typ 3-4 dl kornkross...
Svar
2
· Visningar
529
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö Har sökt igenom forumet men inte hittat något aktuellt svar. Jag behöver skicka in en analys och få svar helst inom en vecka (men max...
Svar
18
· Visningar
1 554
Senast: alice
·
M
Foder & Strö Vad är lusern bra för? för och nackdelar?
Svar
1
· Visningar
789
B
Foder & Strö Min häst kommer i vinter att få både hö och silage. Alltihop kommer från samma tillverkare, men är från olika fält och slagit vid...
Svar
1
· Visningar
696
Senast: Dundret
·
Foder & Strö Nu tillhör jag skaran hästägare som har en fånghäst. Mitt problem är, vad tusan ska jag ge honom för foder? Pondus är snart 2½ år... 2
Svar
26
· Visningar
3 365
Senast: Jen80
·
Foder & Strö Är bara nyfiken:p Vad ska ni ge för foder tillskott i vinter? (vitlök,biotin, oljor m.m) Varför ska era hästar få det? Jag brukar...
Svar
14
· Visningar
1 043
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Är det någon som kan hjälpa mig att tyda dessa siffror så att jag kan använda dem i hippocampus foderstatsprogram? råprotein; 9,25%...
Svar
3
· Visningar
607

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka