Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Foder & Strö Jag har hört att när hästar äter jord har de brist på någon mineral. Stämmer detta, och i så fall vilken/vilka mineraler har hästen...
Svar
6
· Visningar
733
Senast: hästig
·
Foder & Strö Har läst lite om att magnesium kan verka lugnande för heta hästar. Då helst tillsammans med B och E vitamin (för att den bättre ska ta...
Svar
7
· Visningar
1 096
Senast: Dundret
·
Foder & Strö Elvira behöver något att pyssla med i sin sjukhage, och jag tänkte mig något som delar ut lite foder åt henne i lagom takt. Hon har... 2
Svar
23
· Visningar
1 572
Senast: pinky
·
N
Foder & Strö Hästarna kommer att ha fri tillgång på hösilage i hagen from. i höst. hur gör man då för att beräkna foderstaten? jag har ju noll koll...
Svar
8
· Visningar
977
Senast: Alexandra_W
·
T
Foder & Strö Har nu fått svar på hö analysen från årets skörd. Detta resultat blev det... Värden: smb råprot: 44 g/kg foder, energi: 7.7 MJ/kg...
Svar
3
· Visningar
2 195
Senast: TifaStar
·
Foder & Strö Var skickar man in sin höanalys? Var kan man räkna ut sin foderstat till sin häst? Tack för svar!
Svar
1
· Visningar
833
Senast: Mynta2
·
F
Foder & Strö Jag har ett 13-årigt fullblod som jag behöver lite foderråd till. Just nu får hon; Morgon; 1 liter korn 1 ½ liter musli... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 449
Senast: Farle
·
Foder & Strö Jag har ett tag fodrat med Gains cool´n easy mix, men hade akut slut i helgen och de som säljer den hade stängt idag. Så jag fick köra...
Svar
2
· Visningar
856
Senast: oki
·
K
Foder & Strö har en häst som skulle behöva extra protein för att bygga muskler och få bort den bukiga magen, någon som har något tips på ngt bra...
Svar
14
· Visningar
1 970
Senast: supergladis
·
F
Foder & Strö Hej Alla! Jag tänkte bara fråga om min foderstat är bra lr om jag ska ta bort/lägga till nått? Morgon: 3 dl korn, 2 dl betfor, 5 dl...
Svar
10
· Visningar
1 056
Senast: Frejja
·
S
Foder & Strö Hur går det för er och eran höskörd i år? Är ju jobbigt när det regnar varje dag..:crazy::mad: 2
Svar
21
· Visningar
1 935
Senast: Maléne
·
Foder & Strö Är det någon som fodrar med Edel-sortimentet (www.johanhansson.se)? Funderar på att ge det till min gubbe i stället för Groov 125, så...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: Natasja
·
H
Foder & Strö Vi har ett 50 tal aspar i våran hage som vi vill ta ned. Aspar skickar ju ut enorma mängder rotskott, så man brukar ju ringbarka träden...
Svar
5
· Visningar
1 816
Senast: Hanna_S
·
A
Foder & Strö Då min vallack tappat en del i hullet den sista tiden på sommarbetet så fick jag rådet att ge honom Lusern så han snabbt lägger på... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 944
C
Foder & Strö Vad tycker du är bäst Musli eller Pelleterat foder? Jag tycker Musli därför att det är ångkokt och det sväller inte i hästarnas...
Svar
8
· Visningar
1 100
Senast: sthu
·
B
Foder & Strö Sökte tråd i ämnet, men hittade inte.... Ofta talar man om tillvänjning fr hö till bete, hur den skall gå till, för att hästen vänjer...
Svar
9
· Visningar
1 419
Senast: Piraja
·
E
Foder & Strö Ni som ger era hästar Nyponpulver för stela leder och så, hur lång tid tog det innan ni såg full efekt? Ska enligt många, vara väldigt...
Svar
16
· Visningar
5 982
Senast: acrazyone
·
T
Foder & Strö Hej, Jag har hört att det är bra att ge ingefära till sin häst, vilket är bra för lederna. Vet ni hur mycket man ska ge? :confused: Tack
Svar
10
· Visningar
1 331
Senast: ballabrallan
·
S
Foder & Strö Rent hypotetiskt- om man gjort analys på höet och det är bra värden= man behöver bara tillägga selen, hur är det med unghästar då...
Svar
10
· Visningar
1 093
Senast: ghost
·
K
Foder & Strö Varför ger man C-vitamin till hästar som extra fodertillskott? Mig veterligen är människan ett av de få "djuren" som inte själva kan...
Svar
3
· Visningar
3 355
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka