Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Hej alla! Hoppas att ni kan hjälpa mig att få svar på mina frågor. Kan jag byta ut lusernpellets mot lusernhack till fångponnys? De...
Svar
5
· Visningar
1 074
Senast: poetin
·
T
Foder & Strö Kan det bli så att hovkvalitén försämras om hästen får för lite mineraler?Bara undrar :)
Svar
4
· Visningar
855
Senast: poetin
·
Foder & Strö Haha det handlar inte om en ny foderstat till hästen, men jag ska anlägga trädgård och vill längs med staketet in till hästhagen ha en...
Svar
7
· Visningar
2 230
Senast: Thora
·
M
Foder & Strö Jag har gjort en foderstatsberäkning på hippokampus och det visade sig att min häst hade för lite selen på -79,3 och magnesium på -20,4...
Svar
6
· Visningar
1 559
Senast: ponytails
·
Foder & Strö Jag sopade stallets loft häromdagen, det var jätteskitigt och dant och allt kom ju ner mellan springorna ner i stallet:( Nu undrar jag...
Svar
3
· Visningar
692
Senast: Strajder
·
C
Foder & Strö vad kan hända med hästen om den får för mycket energi och protein, enligt min foderstatsberäkning så kommer alla våra 3 hästar få på...
Svar
15
· Visningar
1 055
Senast: milly
·
Foder & Strö Kan man ge hästen vanligt "människosalt" i fodret när man är på tävling och inte har möjlighet att ta med ngn saltsten? Hur mkt ska man...
Svar
11
· Visningar
1 811
Foder & Strö Jag har alltid haft bekymret att behöva tillsätta protein då jag dels har en häst som kräver en rätt hög kvot samt haft oturen att...
Svar
7
· Visningar
1 332
Senast: alice
·
Foder & Strö Idealet är enl. böcker en kvot på 1,2-1,8, men en högre kvot accepteras för friska hästar. Min är frisk, men dräktig så jag skulle...
Svar
3
· Visningar
909
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Min shetlandsponny är fet, inget snack om saken. I vår fick hon en väldigt stin nacke, en riktigt fetnacke alltså. Jag lät henne gå på...
Svar
2
· Visningar
2 018
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Har fått reda på dessa två alternativ som verkar göra samma sak, fin päls, fint hull och fin mage. Men vilken är att föredra? Har hört...
Svar
8
· Visningar
1 547
Senast: Kaki
·
Foder & Strö Vad vet ni om stroppimärr, tror att det heter så. Är det bra till hästar som brunstar mycket?
Svar
4
· Visningar
674
R
Foder & Strö om höet innehåller lite protein, vad kan man ge för tillskott för att väga upp det? har en unghäst, så det känns extra extra...
Svar
10
· Visningar
1 276
·
V
Foder & Strö tips mottages på kraftfoder där man behöver x-tra protein pga av lågt i höet till en PIGG halvblodstjej men som inte har lätt att hålla...
Svar
4
· Visningar
756
·
S
Foder & Strö Hade tänkt lägga upp ett ny foderstat nu inför vintern efter betet. Vad tror ni om att ge: KRAFFT (grund) Betfor Mineraler...
Svar
3
· Visningar
994
·
Foder & Strö Två av mina tre hästar har börjat tappa väldigt mycket i vikt - vilket ju inte alls är bra. Jag är nybliven hästägare och kan inget...
Svar
3
· Visningar
989
Senast: sassiball
·
H
Foder & Strö Nu på betet så ger jag min häst havre och mineraler efter ridning. Funderar dock på att byta ut havren mot krafft grund till hösten...
Svar
1
· Visningar
593
Senast: sassiball
·
H
Foder & Strö Kan nån hjälpa mig att i Uppsala hitta återförsäljare som har Kvarnbys lucern eller annan Lucern? Tycker det verkar som om Kraffts...
Svar
6
· Visningar
889
Foder & Strö Tänkte införskaffa en automatisk utfodring för lunchhöet i hagen. Är det någon som har erfarenhet av detta? Det jag funderar på är om...
Svar
11
· Visningar
3 286
Senast: Thora
·
Foder & Strö Jag planerar inför vintern och letar efter lusernfoder utan melass till min fånghäst. Jag vet att det inte är fel med melass men känner...
Svar
8
· Visningar
1 418
Senast: kickikompis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka