Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Varför ger man hästarna glucosamin?
Svar
19
· Visningar
1 586
Senast: thorelicia
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av Kvarnbyfoders Derby? Det är ett stärkelsereducerat foder som skall vara bra för hästar med magstörningar...
Svar
15
· Visningar
1 769
Senast: puppan2
·
A
Foder & Strö Hur gör ni med era fodringar i hagen? Våra hästar får frukosten, lunchen och middagen i hagen, kvällsfodringen i sina boxar. Vi är ett...
Svar
5
· Visningar
783
Senast: minschamamman
·
L
Foder & Strö nu börjar det sakta lida mot höst och dags för installning. jag skulle vilja ha råd om hur jag på bästa sätt ska utfodra mitt äldre...
Svar
5
· Visningar
1 441
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö Har kört med fibergi i nåt år nu men ska övergå till havre nu(bland annat)på lantmännen fanns det vanlig foderhavre+kraffts egen...
Svar
10
· Visningar
1 182
Senast: Lollo_ok
·
Foder & Strö Är det bra eller dåligt? Är det generellt sett mer eller mindre näring i det? Min ena häst är rätt svårfödd så jag känner mig lite tveksam..
Svar
13
· Visningar
3 687
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö När det gäller foder till dräktigt sto? Finns det något man absolut inte bör ge dräktiga ston i foderväg? Vad är bra och vad är...
Svar
2
· Visningar
643
M
Foder & Strö Ska nu ge mig ut och leta rätt på ett bra hösilage, men jag är lika klok på det här med analysresultat. (har läst på så gott jag kunnat...
Svar
6
· Visningar
1 181
Senast: ameo
·
Foder & Strö Vill ha tips på bra mineralfoder som är smakligt och prisvärt, ska vara avsett till en hårt tränande häst. 2
Svar
33
· Visningar
4 070
Senast: Tora
·
Foder & Strö Ja helt vanligt "ogräs" dessa j*vla tistlar och kardborrar som fastna överallt ;) Det växer en del tistlar i sommarhagen som min häst...
Svar
1
· Visningar
942
Senast: tenesie
·
Foder & Strö Vi har nyss köpt en bponny, Welsh, som fick 1/2 till 1 kg havre per dag, beroende på hur mycket han reds. Våran förra bponny fick bara...
Svar
15
· Visningar
4 513
Senast: cajsa
·
Foder & Strö Börjar få paniiiiik! Vädergudarna är inte på hästägarnas sida nu :mad: Det har regnat konstant i flera veckor, och höet har varit klart... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 999
Senast: Mahogny
·
Foder & Strö Det är väl så? Att om det blir fuktigt oså, i höbalen så möglar det? Nu pratar jag vanligt TORRHÖ på bal, alltså inte...
Svar
19
· Visningar
2 489
Senast: tenesie
·
Foder & Strö Sitter o räknar lite på analysen och kommer fram till att han får mer energi än vad han behöver ha. Vad menas med det? Är uberdålig...
Svar
7
· Visningar
850
Senast: Denver
·
Foder & Strö Vi kommer i vinter ha lösdrift med både unghästar och äldre, lättfödda hästar. Unghästarna behöver naturligtvis mer protein och energi...
Svar
7
· Visningar
874
Senast: Amk
·
E
Foder & Strö Hur mycket kalk ska man ge en häst på ca 600-650 kg?
Svar
9
· Visningar
1 456
Senast: Kirre
·
F
Foder & Strö någon som har använt/använder sig av dynavena att fodra med? hur funkar det? jag har hört att det skulle vara ett väldigt bra...
Svar
1
· Visningar
698
Foder & Strö Hur mycket olja kan man ge en häst, dvs maxgiva per 100 kg häst? Har hört av en foderrådgivare från krafft att 4 dl/dag (0,7-0,8 dl /...
Svar
4
· Visningar
1 954
Senast: BeastieBabe
·
T
Foder & Strö Hade ute en hovvårdare härom dagen till min häst. Hon sa att hans strålar är angripna av svamp, och han kommer ömma mycket om det inte... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 459
Senast: ZOFUS
·
Foder & Strö Jag funderar på att köpa hösilage istället för hö i år... Så trött på hö som blir dåligt, även om det är bra när man köper det så börjar...
Svar
1
· Visningar
673
Senast: ZOFUS
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka