Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har bara sett att de har en variant av just Bioprominet, men de har också andra typer som man kan komplettera med. Det har jag aldrig gjort. Jag ger bara Biopromin och Tokosel.
http://www.ameproducts.se/
Krafft Miner Grön innehåller inga vitaminer och Krafft Miner Vit innehåller endast A, D3 och E!
Tar gärna emot tips på fler vitaminfria mineraler.
Det ska enligt AME vara tillräckligt med selen till alla hästar, men jag tycker inte att det är det till hästar som växer, är dräktiga eller är under uppträning. Och mina hästar är alla i någon av de kategorierna.
Du har rätt i att man kan få problem om värdena i grovfodret inte stämmer med Bioprominet. Jag har aldrig råkat ut för att det har varit så stor feldifferans att jag har behövt göra något åt saken på annat sätt än genom att justera lite upp eller ner av något i foderstaten.
Ja det var ju inget budget alternativ direkt. Men är det bra så är det. Sen tror jag inte att det var så mycket dyrare per kg än andra. 12 kg kostade väl 800:- (66 kr/kg). Kostar inte Miner blå runt 200 för 5 kg (40 kr/kg)? Det är ju inte så stora skillnader.
Mvh
Tora
Ja det var ju inget budget alternativ direkt. Men är det bra så är det. Sen tror jag inte att det var så mycket dyrare per kg än andra. 12 kg kostade väl 800:- (66 kr/kg). Kostar inte Miner blå runt 200 för 5 kg (40 kr/kg)? Det är ju inte så stora skillnader.
Mvh
Tora
Det absolut bästa sättet är att veta hur mycket man måste ge sin häst för att efter det jämföra de olika märkena.