Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Foder & Strö Vad e detta?
Svar
6
· Visningar
818
Senast: Fjanton
·
L
Foder & Strö har möjlighet att få ta hö på mkt gamla vallar men det är välldigt mkt älggräs på dom o då menar jag mkt, jag vet att man kan anv...
Svar
3
· Visningar
1 277
Senast: loppo
·
Foder & Strö Jag funderar på att börja ge min dressyrhäst ett foder för att få mer uthållighet - alltså jag vill inte ha mer ren energi som hon får...
2
Svar
35
· Visningar
2 611
Senast: nexxa
·
W
Foder & Strö har fång inte motioneras hosthäst på gränsen till mager inte har en muskel på kroppen för att få tillbaka hästen till ett gott...
Svar
5
· Visningar
917
Senast: Boj
·
H
Foder & Strö Någon som brukar använda sig av denna metod (saltning) när ni lagrar erat hö? Fungerar det bra, håller sig höet fräscht hela vintern...
Svar
4
· Visningar
1 085
Senast: Bismark
·
Foder & Strö Ni som skriver att ni ger era hästar olja, vad är det för olja ni ger då? Vanlig majsolja som vi människor använder i vår matlagning...
Svar
16
· Visningar
1 083
Senast: tenesie
·
K
Foder & Strö Hej! Ja...av olika anledningar har vi fått torkad johannesört spritt över en relativt stor yta av beteshagen, kanske 0,5-1 Ha. Vallen...
Svar
18
· Visningar
7 198
Foder & Strö Hur ska man kunna ha en häst som går i ensamen i hagen, få fri tillgång till grovfoder om ensilage/hösilage så snabbt blir dåligt...
Svar
5
· Visningar
1 051
Senast: axel
·
Foder & Strö Jag tänkte till nästa år flytta hästen till en hage som är på min tomt. Problemet är att den är igenvuxen, det har aldrig gått några...
Svar
19
· Visningar
2 538
Foder & Strö Fungerar det? Hittade en gammal tråd där det nämns. Men också att det kan förvärra solexem. Min häst är särkelse och sockerkänslig...
Svar
19
· Visningar
4 842
Senast: viola66
·
S
Foder & Strö Om man gjort analys och det visar sig att höt är proteinfattigt, vad ger man bäst för tillskott då? Soya? Om det visar sig ha låga...
Svar
8
· Visningar
893
Senast: Natasja
·
M
Foder & Strö Jag ger min häst alger. För att kunna ge det måste jag blöta upp dom och ge tillsammas med något annat. Vad kan jag blanda det med? Han...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Strajder
·
B
Foder & Strö Hej! Min häst är skadad och har varit det i nu drygt 7 månader. Han står ¨på Hö, lucern och kraft Rehab plus lite vitaminer´. Men...
Svar
3
· Visningar
1 742
Senast: Baroya
·
Foder & Strö Jag har förnärvarande en hingst på 1 år och 2 månader som jag funderar över foderstaten nu inför hösten. Han ÄLSKAR Fibergin och fodras...
Svar
4
· Visningar
671
Senast: nexxa
·
Foder & Strö Sitter och räknar foderstat nu när analysen kommit. Det är ett kanonhö med en kvot på 6.5 så det bör räcka med att ge hösilage. MEN...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: sassiball
·
Foder & Strö Jag undrar lite över hur jag ska göra till vintern. Jag hade tänkt ge min fångponny hö, lusern och halm som grovfoder i vinter. Jag är...
Svar
1
· Visningar
767
Senast: ameo
·
Foder & Strö Mitt sto fick fång i våras och har nu gått på hö hela sommaren. Har sakteliga börjat vänja in henne på gräs några minuter om dagen nu...
Svar
10
· Visningar
1 157
S
Foder & Strö Behöver lite hjälp här med höannalysen. Har kollat lite på annalycen.se men blev nu förvirrad. De står såhär: Löst hö Gör så...
Svar
3
· Visningar
888
Senast: smultronglass
·
C
Foder & Strö Om man ger sin häst t.ex krafft grov, kan man även ge betfor, eller "ingår" det i detta pellets som mycket annat? Har förr alltid...
Svar
9
· Visningar
1 039
Senast: Fjanton
·
T
Foder & Strö Hej vad har ni för strö, till er/era hästar, vi har kornhalm till alla, och bädd på vintern oh tycker de funkar jätte bra, de ligger...
Svar
16
· Visningar
1 200
Senast: loch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka