Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Foder & Strö Hon som jag har min häst hos påstår att det kommer parasiter med fodret som man köper färdigt på säck. Och rent ut sagt dåligt är det om...
Svar
6
· Visningar
1 109
Senast: HarryBarry
·
A
Foder & Strö ...och skulle behöva veta ung hur mycket hö som går åt i månaden! Han är närmare 130 hög o lättfödd. Ska gå på lösdrift o ridas...
Svar
2
· Visningar
641
Senast: Alyssa
·
Foder & Strö Har några fudneringar. Hästen det gäller är ett 26-årigt quartersto. Frisk och i bra skick och form, och så vill jag gärna fortsätta...
Svar
6
· Visningar
895
Senast: ang
·
Foder & Strö Vad kommer ni att få betala för grovfoder i år, dvs. hö/hösilage? Om ni vet, vad har ni för analys på ert foder?
Svar
6
· Visningar
848
Senast: hästig
·
I
Foder & Strö Nu vill jag ha hjälp av er som kan det här med hösilage.:) Vi ska ta och plasta i år pga det här vädret:mad: Nu undrar jag hur man ska...
Svar
5
· Visningar
859
Senast: hästig
·
H
Foder & Strö Min ena häst är lite känslig i magen så jag började ge Foderjäst och i våras när den ena hade lite tråkig päls fick den också. De får...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: susanne
·
Foder & Strö vad ger ni era fång hästar för kraftfoder? Dom som nyss fått ett fångfall och dom som inte haft det på ett tag? Vad ger ni dom när ni...
Svar
15
· Visningar
1 393
Senast: sofiaspel
·
Foder & Strö Nu har höet börjat tryta här och kommer antagligen snart få fodra med enliage/hösilage också för att lunna dryga ut höet. Hyfsat torrt...
Svar
7
· Visningar
1 071
S
Foder & Strö En del av mina marker är magert bete. Marken har stått i träda i säkert 40 år innan mina hästar kom dit för några år sen. Hästarna...
Svar
12
· Visningar
4 956
Senast: Niantrezz
·
E
Svar
16
· Visningar
1 554
Senast: mellberg
·
Foder & Strö Hur stor risk finns det att en häst kan bli smittad om det har lyckats komma in en råtta i fodertunnan? Tänkte på råttpest och annat...
Svar
4
· Visningar
1 387
Senast: Youmeoh
·
Foder & Strö Japp jag har sökt och inte hittat nåt ordentligt svar. Mitt sto går på bete och får pyttelite kraftfoder förutom gräset. Jag brukar...
Svar
3
· Visningar
853
Senast: godishanna
·
T
Foder & Strö Nån som har haft en häst som blivit selenförgiftad, Vad händer? vilka symtomer?
Svar
5
· Visningar
961
Senast: AnnaKarinA
·
R
Foder & Strö Jag tänkte börja blötlägga mitt hö .. men vette 17 hur jag ska göra de ? :confused::angel: Har ni inga smarta tips att dela med er...
Svar
11
· Visningar
1 335
Senast: Pia
·
R
Foder & Strö Nån mer än vi som inte kunnat slå än för allt regnande? Vad ska man göra? slå ialla fall eller vänta eller blir det inget hösilage...
Svar
8
· Visningar
913
Senast: Maléne
·
H
Foder & Strö Vi har alltid haft hö men funderar på hösilage. Är det någon som kan något om hur länge man kan vänta att slå eller vet var man kan få...
Svar
4
· Visningar
2 830
Senast: Helge
·
M
Foder & Strö Min häst tränas varje dag åker på tävlingar då och då. Han svettas jätte mkt, hur mkt salt ska man ge han i maten? och ska saltet vara...
Svar
2
· Visningar
637
Senast: zanzan
·
Foder & Strö Jag fodrar med Kraffts Lucern Hackstrå. Men behöver jag oroa mig för att det innehåller melass :confused: Varför är många negativa till...
Svar
6
· Visningar
2 130
Foder & Strö ska man blötta pellets lusern eller ska dom få det torrt...?? vilket är bäst..??? :confused:
2
Svar
30
· Visningar
3 153
Senast: KillerQueen
·
Foder & Strö Vart tusan kan man hitta återförsäljare av detta foder? Min häst funkar otroligt bra på det men jag hittar ingen att köpa av!! :crazy:
Svar
2
· Visningar
1 047
Senast: Estivuz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Spegelreflekterande fönsterfilm
  • Mata inte Trollen
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur